ادامه روند افزایش تورم در مصر

تورم سالانه مصر در ماه دسامبر ۲۰۲۲ با بیش از ۲ درصد رشد نسبت به ماه پیش از آن به ۲۱.۹ درصد رسید.

به گزارش «آناتولی»، مرکز آمار مصر امروز (سه‌شنبه ۱۰ ژانویه) با انتشار گزارشی اعلام کرد که تورم مصر در ماه دسامبر ۲۰۲۲ در مقایسه با دسامبر سال پیش از آن رشد ۲۱.۹ درصدی را نشان داده است.

همچنین این آمار در مقایسه با تورم سالانه ۱۹.۲ درصدی در ماه نوامبر ۲۰۲۲ هم روندی افزایشی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، تورم ماه دسامبر مصر نسبت به ماه نوامبر نیز افزایش ۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین افزایش قیمت در خوراک و نوشیدنی‌ها بوده که در مقیاس سالانه رشد ۳۷.۹ درصدی داشته که علت آن افزایش ۵۸.۳ درصدی قیمت غلات و افزایش ۳۵.۵ درصدی قیمت گوشت و مرغ بوده است.

همچنین قیمت پوشاک و کفش افزایش ۱۵.۶ درصدی و قیمت خدمات درمانی افزایش ۱۳.۶ درصدی و قیمت حمل و نقل افزایش ۱۷.۳ درصدی داشته است.

هفته گذشته نیز قیمت دلار در بازار‌های مصر با رکوردشکنی تاریخی به بیش از ۲۷ پوند مصر رسید. این در حالی است که قیمت هر دلار در آغاز سال ۲۰۲۲ در مصر ۱۵.۷ پوند مصر بود.

افزایش قیمت سوخت و غلات باعث شده که مصر که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده گندم جهان است ارز بیشتری را صرف واردات کند. این مسئله البته موجب افزایش بی سابقه صادرات این کشور هم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۰ دی ۱۴۰۱
واقعا شرایط سختیه برای مصری ها چجوری با تورم تا این حد زیاد کنار میان
آخرین اخبار