رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طبق قانون وضع عوارض و اتخاذ هرگونه تصمیم خلق الساعه در بخش تولید و صادرات ممنوع است.

آقای محمدجواد عسگری در هفتمین همایش بین المللی و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان  گفت: در کمیسیون کشاورزی بیشترین جلسات را با تولیدکنندگان داشتیم. هر کجا که نیاز بود در خدمت آنها بودیم.‌ بالغ بر ۶۰ مکاتبه با رئیس جمهور و مسئولان مربوطه در خصوص مسائل کشاورزان و بخش تولید انجام شد.

به گفته او، بخش کشاورزی ۴ میلیون بهره بردار دارد و ۳۵ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است و در حوزه سلامت مردم  نقش آفرین است.

رئیس کمیسیون کشاورزی ادامه داد: قانون انتزاع و صادرات را نیز پیگیری کرده‌ایم و معتقدیم صادرات تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود تا تولید کننده با خیال راحت تولید کند و پس از نظارت بر تولید بتوانیم با صادرات حرکت های خوبی در این بخش داشته باشیم.

عسگری با بیان اینکه در بخش صادرات و تولید تصمیمات خلق الساعه ممنوع است، گفت: بنابر برنامه ششم و هفتم وضع عوارض و صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است. در قانون بودجه ۱۴۰۱ عنوان شده که تعرفه صادرات محصولات کشاورزی ممنوع بوده مگر اینکه دستگاه‌های متولی ۶ ماه قبل  اعلام کنند تا تصمیم گیری های لازم شود.

او گفت: نباید به صادرات لطمه وارد شود چرا که به محض از دست رفتن‌ بازارهای صادراتی کشورهای دیگر از جمله  ترکیه وارد عرصه شده و بازارها را تصاحب می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار