سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد از دو شربت ضد سرفه ساخت شرکت ماریون بایوتک در شهر نویدای هند استفاده نشود.

سازمان جهانی بهداشت در هشداری برای محصولات پزشکی اعلام کرد دو شربت ضد سرفه‌ای که ساخت شرکت ماریون بایوتک در شهر نویدای هند غیر استاندارد (آلوده) است. ازبکستان پس از جان باختن ۱۸ کودک در اثر مصرف این شربت‌ها غیراستاندارد بودن این شربت‌ها را به این سازمان بین‌المللی اعلام کرد.

محصولات پزشکی غیراستاندارد، تولیداتی هستند که استاندارد‌ها را رعایت نمی‌کنند. این دو محصول به نام شربت امبرونول و دی او کی-۱ میکس هستند. تا امروز، تولیدکننده تضمینی به سازمان بهداشت جهانی در مورد رعایت ایمنی و کیفیت این تولیدات ارایه نکرده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد بررسی نمونه‌های شربت سرفه که از سوی آزمایشگاه ملی وزارت بهداشت ازبکستان انجام شد، نشان داد هر دو محصول دارای مقادیر غیر قابل قبول از دی اتیلن گلیکول یا اتیلن گلیکول هستند. در این هشدار آمده است، امکان دارد این تولیدات دارای مجوز‌های بازاریابی در کشور‌های دیگر در منطقه باشند و از طریق بازار‌های غیر رسمی در کشور‌های دیگر یا منطقه توزیع شده باشند.

بیست و دوم دسامبر وزارت بهداشت ازبکستان اعلام کرد ۱۸ کودک پس از استفاده از دارو‌های تولید شده شرکت ماریون بایوتیک جان باختند. اداره ایمنی غذا و دارو ایالت اوتار پرادش هند مجوز تولید شرکت ماریون بایوتیک را به حالت تعلیق درآورده است.

ویبهاو ببر، بازرس در منطقه گوتم بوده نگر ایالت اوتار پرادش گفت: ما مجوز تولید شرکت ماریون بایوتک را به علت نبود مدارک به حالت تعلیق در آوردیم، همچنین اخطار بخش صدور مجوز دولتی درباره مدارک (که فراهم نکردند) نیز داده شده است. با این وجود منتظر نتایج نمونه‌ها هستیم.

پیش از این، منسوخ منداویا، وزیر بهداشت دولت مرکزی هند اعلام کرده بود با توجه به گزارش‌های مربوط به آلودگی در شربت سرفه Dok ۱ Max، تمام فعالیت‌های تولیدی شرکت داروسازی نویدا متوقف شده است.

کمی قبل از جان باختن کودکان ازبک یک کمیته پارلمانی در گامبیا اعلام کرد که شرکت داروسازی «ام پی ال» هند مسئوول مرگ حداقل ۷۰ کودک در این کشور است. این کودکان از نارسایی حاد کلیوی جان خود را از دست داده اند. آن‌ها دارو‌های ساخت این شرکت را مصرف کرده اند. این کمیته پارلمانی از دولت گامبیا خواسته است که اقدامی قانونی را ضد این شرکت در نظر بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار