در تامین گاز بخش خانگی لرستان دغدغه‌ای وجود ندارد

استاندار لرستان گفت: برای تامین گاز بخش خانگی استان طی روز‌های سرد آتی دغدغه‌ای وجود ندارد.

فرهاد زیویار استاندار لرستان با اشاره به افزایش برودت هوای استان طی روز‌های آینده، اظهار کرد: در مورد تامین گاز خانگی تمهیدات لازم اندیشیده و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

وی در مورد معدود مناطقی از استان که هنوز از سیستم گاز کشی بهره‌مند نشده اند، افزود: در این مناطق سوخت نفت توزیع شده و دغدغه‌ای وجود ندارد.

زیویار به بارش نزولات آسمانی طی روز‌های آینده مطابق اعلام سازمان هواشناسی اشاره و عنوان کرد: اداره کل راهداری استان تجهیزات خود را در مناطق حادثه خیز از جمله شمال و شرق استان مستقر و در حالت آماده باش قرار داده است.

زیویار خاطرنشان کرد: سایر دستگاه‌های اجرایی به همکاری با اداره کل راهداری ملزم شده اند چرا که ممکن است بارش‌ها بسیار سنگین بوده و امکانات راهداری کافی نباشد.

وی گفت: معاونت عمرانی استانداری در روز‌های آینده به فراخور نیاز در موقعیت‌های بحرانی مستقر و ضمن همکاری با اداره کل راهداری، شرایط را نظارت خواهند کرد.

به گفته استاندار لرستان، ضمن اعلام آماده باش کامل به نیرو‌های امدادی و خدمات رسان در استان به همه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تا پایان فعالیت سامانه بارشی در حوزه مأموریت خود حضور داشته باشند.

زیویار بیان کرد: با توجه به برودت هوا در برخی از شهرستان‌های استان مقرر شد فعالیت آموزشی مقاطع پیش دبستانی و دبستان در نوبت صبح و عصر در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، سلسله و دلفان به صورت مجازی و در بستر سامانه شاد انجام پذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به امتحانات نهایی مقاطع متوسطه اول و دوم که به صورت سراسری است امتحانات در ساعت مقرر انجام می‌پذیرد.

استاندار لرستان توضیح داد: فعالیت کلیه ادارات و بانک‌ها به روال عادی بوده و بر اساس تصمیمات کارگروه انرژی که هفته قبل اعلام شده ساعت شروع به کار ادارات و بانک‌ها هشت صبح بوده و هیچگونه تصمیمی در خصوص تعطیلی ادارات ابلاغ نشده است.

زیویار بیان کرد: با توجه به وضعیت برودت هوا در مناطق مختلف استان و ضرورت صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، رعایت صرفه جویی در مصرف گاز به همه شهروندان عزیز توصیه می‌شود.

به گفته استاندار لرستان برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی در استان آمادگی کامل وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.