مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری، از مشاهده ۲ فرد گونه "هما" در محدوده پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد خبر داد.

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از مشاهده ۲ فرد گونه "هما" در محدوده پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد خبر داد و گفت: این گونه در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در ردۀ NT یا نزدیک به تهدید قرار دارد.

سعید یوسف‌پور افزود: هما یا کرکس ریش‌دار با نام علمی Gypaetus barbatus بزرگترین پرنده در خانواده کرکس‌هاست که در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده NT یا نزدیک به تهدید قرار دارد.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، حضور این گونه کمیاب و با ارزش به دلیل تغذیه از استخوان لاشه نشان از سلامت اکوسیستم و پویایی تنوع زیستی این منطقه خبر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در استان تاکنون در استان ۲۹۹ گونه پرنده شناشایی شده، گفت: هم‌اکنون در استان پلنگ در رده‌بندی در خطر انقراض (EN)، شنگ، خفاش نعل اسبی مدیترنه‌ای، کل و بز در رده‌بندی آسیب‌پذیر (VU)، خروس کلی اجتماعی در رده حفاظتی (cv)، اردک بلوط در رده‌بندی حفاظتی (nt) و غاز پیشانی سفید و اردک مرمری در رده‌بندی آسیب‌پذیر (VU) قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.