رئیس سازمان سنجش گفت: شرکت گاز و نفت ایران در گرمایش حوزه‌های کنکور به سازمان سنجش کمک می‌کنند.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: پنج شنبه و جمعه  این هفته حدود یک میلیون نفر به رقابت می‌پردازند. آزمون سراسری از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا باعث تغییر زندگی کاری و شخصی  داوطلب می‌شود.

او گفت: این آزمون اولین کنکوری است که در دی برگزار می شود، به طوری که ما با سرما مواجه هستیم، تلاش می کنیم  تا محیط گرم برای شرکت کنندگان فراهم کنیم. اداره گاز و نفت تمام توان خود را برای گرمایش حوزه امتحانی به کار می‌برند.

رئیس سازمان سنجش گفت: بیشترین نمره را ما حساب می‌کنیم یعنی اگر نمره فردی در دی یا تیر بیشتر باشد آن را مدنظر قرار می دهیم.

وی اعلام کرد: افراد می‌توانند به صورت جداگانه فرآیند ثبت نام را انجام دهند؛ افرادی که می خواهند تیر کنکور دهند از ۱۵فروردین می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

تأثیر ۱۰۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور امسال 

او اعلام کرد: هرساله مواردی از کتب درسی حذف می‌شوند؛ سوالات کنکور معمولا از کتاب‌های دوران دبیرستان به صورت تلفیقی طراحی می‌شوند.شرکت کنندگان فقط یک بار اجازه انتخاب رشته و در مرداد را دارند.

پور عباس یادآوری کرد: امسال سوابق تحصیلی ۱۰۰درصد در رتبه کنکور تأثیر دارد و شرکت کنندگان باید در خرداد سوابق خود را ثبت کنند. ما برای راستی آزمایی سوابق تحصیلی سوابق را از آموزش و پرورش دریافت کنیم.

تغییرات کنکور امسال  در مقایسه با سال های گذشته 

پور عباس درباره تغییرات کنکور بیان کرد: یکی از تغییرات کنکور حذف دروس عمومی از آزمون است؛ همچنین زیر گروه های آزمایشی نیز حذف می‌شوند.

رئیس سازمان سنجش افزود: سازمان سنجش موفق شد با هماهنگی وزارت کشور و شورای امنیت آزمون سراسری را یک امر ملی تلقی کند. این موضوع همانند انتخابات است و تفاوت آن با انتخابات در این است که در انتخابات اوراق های بهادار به صورت خام به کشور فرستاده می شوند. اوراقی که ما برای کنکور ارسال می کنیم، کاملا شخصی سازی شده اند و برای فرد در یک شماره صندلی مشخص شده، آماده می شوند.

پور عباس ادامه داد: در قدم سوم حوزه آزمون‌ها و مخازن آن ها از نظر ایمنی بررسی شده است. در سال گذشته با کمک یک شرکت دانش بنیان ۹۵ درصد از تقلب جلوگیری کردیم. در رشته های دندان پزشکی و دارو سازی ۱۰۰ درصد جلوی تقلب را گرفته‌ایم.

او بیان کرد: افرادی که پارسال تقلب کردند، نه تنها وارد دانشگاه نشدند؛ بلکه چند سال نیز محروم شدند. سازمان سنجش می‌تواند تا ۱۰ سال افراد را از کنکور محروم کند. ۸۵۰ نفر را با تجهیزات و هزاران نفر را به عنوان متقلب شناسایی کردیم.

صیانت از سلامت کنکور مطالبه همه مردم و داوطلبان است

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: آخرین حلقه امنیتی در کنکور قطع سراسری یا نقطه ای است که باید در شورای عالی امنیت ملی تصویب و ابلاغ شود. صیانت از سلامت کنکور مطالبه همه مردم و داوطلبان است و نقطه کمال امنیت کنکور، محدود کردن اینترنت است. اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت با وزارت ارتباطات است.

حذف کاغذ و هوشمند سازی کنکور برای جلوگیری از تخلفات

پورعباس بیان کرد: ما می‌خواهیم عکسی ارسال یا دریافت نشود، نمی‌خواهیم به طور کامل اینترنت قطع شود. تجهیزاتی که در اختیار داوطلبان خاطی است، خیلی پیشرفته هستند و در عرض یک ثانیه عکس می‌گیرند و به طور خودکار ارسال می‌شوند.

او افزود: یکی دیگر از اقدامات سازمان سنجش برای جلوگیری از تخلفات در کنکور حذف کاغذ و هوشمند سازی کنکور است.

رشته تجربی پیشتاز در بیشترین تعداد داوطلب در کنکور سراسری ۱۴۰۲

رئیس سازمان سنجش گفت :رشته ریاضی کمترین و تجربی بیشترین میزان داوطلب در کنکور را دارند. ۴۶ درصد داوطلبان تجربی، ۳۱.۶ درصد انسانی، ۱۲.۲۷ درصد ریاضی، ۳/۹۹ درصد هنر و ۶ درصد در گروه زبان به رقابت می‌پردازند.

او افزود : نمره ایی که دانش آموزان در خرداد کسب می کنند، لحاظ می‌شود؛ اما اگر در شهریور آن نمره را کسب کنند به عنوان سابقه تحصیلی محسوب نمی‌شود.

پور عباس بیان کرد: در ۴۱۷شهرستان کنکور برگزار می‌شود و در همین راستا ۲۰۴۱مراکز آموزشی اصلی و۲۰۴۱مرکز غیر فرعی حوزه کنکور هستند.

وی افزود:کنکور به هیچ عنوان حذف نمی‌شود، حدود ۸۵ درصد صندلی‌های‌ دانشگاه‌ها خالی است به همین علت این آزمون برگزار می‌شود تا افراد شایسته به دانشگاه‌ها ورود پیدا کنند.

پور عباس بیان کرد: سهمیه امسال همچون سهمیه سال‌های گذشته است، ما برای شهرهایی که دچار بلایای طبیعی شدند تا دو سال امتیازات و سهمیه‌هایی را در نظر می‌گیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اون هزارنفر چطوری متقلب شدن؟ بدون تجهیزات؟ یعنی چطوری تقلب میکردن؟
هوشمندسازی رو چطوری میخواین انجام بدین؟مگه فرقیم میکنه؟ کاغذ به مراتب بهتره که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۷ دی ۱۴۰۱
کنکور ناعادلانه ترین امتحانه خیلیا سوالارو می‌خرن اونوقت یکی که خانوادش وضعیت مالی خوبی ندارن و با بدبختی کتاب گرفته و خونده باید بشینه کلنگ بزنه و بنایی کنه؟ اینجوری از دانش آموزا استفاده می‌کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۱۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱
لطفا به گوش مسئولین برسانید:کنکور دوبار در سال انجام میشود، دوبار هم پذیرش دانشجو داشته باشند. یکی برای ترم مهر (کنکوروگزینش، سنجش وپذیرش) انجام شود. دوم برای ترم بهمن(کنکوروگزینش،سنجش و پذیرش) انجام شود و باکنکور مربوط به ترم بهمن هم دانشجویان پذیرش شوند و به دانشگاه بروند تا وقت و عمرشان بیهوده تلف نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اظهار داستند که برای کنکور جلوی تقلب را می گیرند، برنامه هایشان برای جلوگیری از تقلب در امتحانات نهایی چیست؟ هیچ، دست خالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۶ دی ۱۴۰۱
کنکور ناعادلانه تربن امتحان جهانه یکی پولداره یکی فقیره این دوتا تا امتحان نهایی میتونن رقابت کنن ولی کنکور کتاب تست میخواد مشاور میخواد مکان اروم برای درس خوندن میخواد تغزیه مناسب میخواد
اینارو حودتون هم میدونید توی اون دنیا جواب خدارو میخواهید چی بدید ؟
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۷:۱۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
دقیقاً.قیمتای کتابا خیلی بالان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
داداش اتفاقا اینایی که گفتی واسه امتحان نهاییه، کنکور رو مفهومی بخونی میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۶ دی ۱۴۰۱
امیدوارم آزمون سالمی برگزار بشه.انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۶ دی ۱۴۰۱
کشوری که متقاضی رشته ریاضی نداشته باشه یعنی علم و صنعت در اون مرده و وضعش رو به سمت نابودی
شده تجربی برا پزشکی و انسانی برا جا مونده ها و کسایی که دنبال پشت میز نشینی و ... هستن
اوضاع خیلی خیته ، یه فکری به حال مملکت بکنین
Iran (Islamic Republic of)
افرا
۱۰:۱۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱
احسنت .بهترین جوابی که شنیدم .
Iran (Islamic Republic of)
بی اعصاب
۱۰:۴۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
خواستی توهین کنی یکمی هم به خودت توهین کن شاید این رشته هایی که میگی الان رشته ی یکیه قرار نیس همه ریاضی بخونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
به عنوان یک ریاضی خونده میگم ریاضی خونده ها خیلی فتح کردن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۶ دی ۱۴۰۱
فرصت امتحانی برای ترمیم معدل چرا فقط یه باره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۶ دی ۱۴۰۱
خب ی بنده خدایی شاید درسی رو نتونسته پاس کنه، شهریور امتحان قبول شده ! چرا نباید جزو سابقه تحصیلی حساب بشه ! کنکورش رو وقتی نمره سابقه تحصیلی صفر حساب کنید، طرف بیچاره میشه که !

این چه عدالتی هست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
شخصی لایق دانشگاهه که همون دفعه اول دروسش رو پاس کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
بله دیدیم خیلیا همون دفعه اول پاس میکنن ولی تو دانشگاه گند میزنن! یا همون بلاهاسرشون میاد یا واقعا استعداد نداشتن و به زور امکانات و شرایط و معلم تونستن دوران دبیرستان رو بامعدل بالا بگذرونن
آخرین اخبار