رئیس پلیس راه همدان گفت: مه گرفتگی شدید وسعت دید رانندگان را در برخی از جاده‌های برون شهری این استان به ۲۰ متر کاهش داده است.

سرهنگ علی فکری افزود: به علت مه گرفتگی شدید در جاده‌ها به ویژه آزاد راه همدان - ساوه، عوامل پلیس راه نسبت به هدایت خودرو‌های عبوری برای پیشگیری از تصادفات زنجیره‌ای اقدام کردند.

او گفت: با توجه به بالا بودن احتمال تصادفات زنجیره‌ای در زمان بروز مه گرفتگی، عوامل پلیس از شب گذشته اقدام به متوقف کردن خودرو‌ها در آزاد راه همدان کرده و پس از رسیدن شمار وسایل نقلیه به ۱۰۰ تا ۱۵۰ دستگاه اجازه تردد با هدایت و همراهی خودروی پلیس راه را می‌دهد.

رئیس پلیس راه همدان گفت: به منظور آگاهی بخشی به رانندگان در طول آزاد راه همدان - ساوه در چند نقطه لاستیک روشن شده است.
سرهنگ فکری تصریح کرد: همچنین ماموران مستقر در پاسگاه‌های پلیس راه به رانندگان در خصوص آخرین وضعیت راه‌ها و ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه استفاده از چراغ‌های مه شکن هشدار‌های لازم را می‌دهند.

او افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی پلیس و راهداری همه مسیر‌های برون شهری باز است و تردد در آن بدون هیچگونه مشکلی ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان همدان به رانندگان توصیه کرد: هنگام مه گرفتگی نسبت به روشن کردن چراغ ها، مه شکن، بخاری، سیستم تهویه خودرو برای جریان یافتن هوا داخل وسیله نقلیه و جلوگیری از بخارگرفتگی شیشه‌ها اقدام کنند.

سرهنگ فکری رعایت فاصله طولی، پرهیز از عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد، پرهیز از سبقت و انحراف به چپ در جاده‌های دو طرفه را مورد تاکید قرار داد.

او افزود: در صورت بروز نقص فنی برای وسیله نقلیه باید از متوقف کردن خودرو در سطح جاده و آسفالت پرهیز شود همچنین سرنشینان از توقف کنار خودرو و سطح جاده خودداری کنند.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی که از امروز /سه شنبه/ در برخی از نقاط جنوب غربی کشور فعال است در استان همدان منجر به بارش نمی‌شود.

هوای سرد در نقاط مختلف استان حاکم است و به تدریج تا پایان هفته یک تا ۲ درجه سردتر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار