معاون بازرگانی سازمان صمت استان اصفهان از ارائه مشوق‌هایی برای خرید فرش از نمایشگاه فرش اصفهان خبر داد.

اسماعیل نادری، در نشست خبری بیست‌وپنجمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان گفت: در این نمایشگاه بانک آینده غرفه‌ای دارد و تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید فرش دستباف پرداخت می‌کند.

او ادامه داد: همچنین بخشی از فرش‌های نمایشگاه به صورت اقساطی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه تعداد بافنده‌های رسمی فرش دستباف در اصفهان به کمتر از ۲۰ هزار نفر رسیده، اظهار کرد: بین مرکز ملی فرش، تشکل‌ها و سازمان تأمین اجتماعی، تفاهم‌نامه‌ای برای بازرسی‌ها و جایگزینی افراد بیمه شده شکل گرفت، اما این سازمان به تفاهم‌نامه توجهی ندارد و سلیقه‌ای عمل می‌کند.

نادری افزود: تلاش می‌کنیم این مسئله در استان اصفهان رفع و با قطع بیمه هر بافنده، یک بافنده دیگر بیمه شود.

او ادامه داد: در همه رویداد‌هایی که برگزار می‌شود به دنبال تغییر نگرش مردم و مسئولان به هنرصنعت فرش دستباف هستیم تا جایگاه واقعی خود را بار دیگر به دست آورد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان هم در این نشست خبری گفت: بیست‌وپنجمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان از پنجم تا دهم بهمن با مشارکت ۱۱ استان در محل برگزاری نمایشگاه‌های اصفهان دایر می‌شود.

احمدرضا طحانیان افزود: همچنین نمایشگاه مجازی فرش دستباف به مدت سه ماه دائر خواهد بود؛ و در این زمینه برای گروه‌های تجاری از روسیه و بلاروس، همچنین کنسولگری‌های مختلف اطلاع‌رسانی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.