فرمانده سابق نیروی زمینی لهستان با اشاره به بی نتیجه بودن اقدامات غرب در مقابل روسیه خواستار تشکیل ارتشی از پناهجویان اوکراینی شد.

 والدمار اسژیپچاک، فرمانده سابق نیروی زمینی لهستان با اشاره به تجربه‌ای از جنگ جهانی دوم خواستار تشکیل ارتشی از پناهجویان اوکراینی شد.

او در مصاحبه‌ای با نشریه «وپولیتیسه» گفت: ما باید به همراه ناتو آموزش تشکیلات جدید ارتش اوکراین را در لهستان، آلمان و فرانسه آغاز کنیم. شهروندان اوکراینی را که در اینجا هستند آموزش دهید، بسیجشان کنید، تعلیم بدهید، به جبهه بفرستید، زیرا روز به روز شرایط در اوکراین سخت‌تر می‌شود.

اسژیپچاک به تجربه تاریخی اشاره کرده و گفت: در اوایل دهه ۱۹۴۰، ارتشی در فرانسه از مهاجران لهستانی و کسانی که پس از اشغال لهستان توسط آلمان نازی از کشور فرار کردند، ایجاد شد. چرا چنین نیرو‌های اوکراینی در لهستان ایجاد نمی‌شود و آن‌ها را به جبهه نمی‌فرستیم؟

او افزود: غرب نمی‌تواند به اوکراین کمک کند و عملاً هیچ شانسی برای پیروزی در شرایط فعلی ندارد، زیرا نیرو‌های مسلح اوکراین متحمل خسارات زیادی شده اند. روس‌ها به پیروزی دست خواهند یافت و متأسفانه بحث در این مورد فایده‌ای ندارد.

شایان ذکر است اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که روسیه برتری قابل توجهی را نسبت به نیرو‌های اوکراینی دارد که این امر به مسکو اجازه پیروزی را در سال میلادی جاری می‌دهد. برخی از کارشناسان نیز اعلام کردند روسیه برای پیروزی در بهار آماده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۹ دی ۱۴۰۱
یعنی از این حرفایی که این یارو زده کلی مطلب میشه فهمید. مثلاً : 1- مردم اوکراین برای فرار از جنگ از کشورشون گریختن، اونوقت این آقای اسژیپچاک ( تلفظ اسمش سخته) میگه اسلحه بدیم اینا بروند جنگ. 2- به تجربه تاریخی اشاره کرده که: در اوایل دهه 1940، ارتشی در فرانسه از مهاجران لهستانی (هموطنا و بستگان خودش) بعد از اشغال لهستان توسط آلمان نازی، ایجاد شده. معلومه طرف (اسژیپچاک) عقده ای شده که چرا پناهجویان لهستانی رفتن جنگ اما پناهجویان اوکراینی فقط تو کشور ما لهستان مفت می خورن و می خوابن. البته هزینه هنگفتی که میلیونها پناهجوی اوکراینی رو دست اینا گزاشتن هم درباره این خواسته بی تاثیر نیست. (بالاخره می خوان از دستشون راحت بشن دیگه). 3- خیلی روشن و بی رودروایسی گفته غرب نمی تونه به اوکراین کمک کنه، چون شانسی برای پیروزی نداره. چرا؟ چون نیرو های مسلح اوکراین خسارات زیادی متحمل شدن. پس معلوم میشه اینهمه هیاهو و جنجالی که غربیا و زلنسکی درباره پیروزی اوکراین بپا کردن فقط جنبه سیاسی و تبلیغی داره. در آخر هم گفته روس ها به پیروزی دست خواهند یافت و متاسفانه بحث در این مورد فایده ای نداره. خب حالا یه پرسش پیش میاد. که: وقتی می دونید اوکراین که تلفات نظامی زیادی داده و قرار نیست به پیروزی برسه پس چرا می خواهید این مردم غیر نظامی که از ترس جونشون به شما پناه آوردن رو بفرستید دم گلوله توپ؟ غیر از اینه که می خواهید از تامین هزینه های درمانی و خوارکی و اقامت و... این پناهجوها با کشته شدن شون تو میدون جنگ راحت شید.
آخرین اخبار