به حرمت نام والای حضرت زهرا (س)؛

قاتل پای چوبه دار بخشیده شد

چهل و سومین پرونده اجرای حکم قصاص با بخشش و گذشت اولیاء دم از اجرای حکم، پای چوبه دار به حرمت نام والای حضرت زهرا (س) بسته شد.

صبحگاه روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه حین اجرای حکم قصاص نفس محکوم علیه با هویت معلوم باتلاش مقامات قضایی و مددکار، رئیس و کارکنان زندان خوی منجر به مصالحه شد و خانواده مقتول با گذشت از حق قصاص خود پای چوبه دار، قاتل ۲۸ ساله از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

به گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی این پرونده در سال ۱۳۹۹ طی نزاع بین دو جوان در یکی از بازار‌های شهرستان خوی اتفاق افتاده بود و خانواده مقتول مصرانه اجرای حکم اعدام را از مقامات عالی قضایی خواستار بودند.

ناصر عتباتی با بیان اینکه این پرونده چهل و سومین سازش و بخشش اولیاء دم از قصاص قاتل است که از ابتدای امسال در آذربایجان غربی رخ داده است افزود: صبح امروز بعد از رایزنی و مشاوره‌های مکرر و مستمر مددکار اجتماعی و رئیس زندان همچنین معاون دادستان و مراجع قضایی با مادر و خواهر مقتول در صبحگاه روز پنج شنبه ۲۹ دی ماه میان صلوات‌های بلند حاضرین رضایت خود را به قاتل اعلام کردند.

مادر و خواهر مقتول در بین مسئولین قضایی، زندان و معتمدین کمیته صلح دادگستری شهرستان خوی حضور یافتند و اعلام کردند به نام بلند حضرت زینب (س) و حضرت زهرا (س) از قصاص خون فرزند جوان خودمان می‌گذریم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با تقدیر از خانواده بزرگوار اولیاء دم که در مناسبت پرفیض و زیبا موجبات جلوه این امر بزرگ خداپسندانه را موجب شدند گفت: این امر موجب خوشنودی خداوند است و لذتی که در بخشش است در انتقام نیست و گذشت باعث آرامش خاطر و قلع ماده نزاع به معنای واقعی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.