رژیم صهیونیستی از تحویل اجساد شهدای فلسطینی به خانواده آن‌ها امتناع می‌کند.

نماینده سازمان ملل در امور صلح در خاورمیانه (غرب آسیا) خواهان مسئولیت پذیر شدن نظامیان اسرائیلی در قبال اقداماتشان ضد فلسطینی‌ها شد. او وضعیت کنونی را چرخه‌ای از خشونت توصیف کرد.

تور ونسلند، نماینده ویژه سازمان ملل در امور صلح در خاورمیانه گفت: عوامل ایجاد خشونت باید مسئوولیت پذیر و پاسخگو شوند و به دست عدالت سپرده شوند. نیرو‌های امنیتی باید حداکثر شکیبایی را داشته باشند و تنها زمانی از زور استفاده کنند که ضروری باشد.

با وجود افزایش فشار‌های بین المللی، مقامات اسرائیلی همچنان پیکر‌های شمار زیادی از فلسطینی‌ها را نگه داشته اند و آن‌ها را به خانواده‌های آن‌ها تحویل نمی‌دهند. خانواده این فلسطینی‌ها این اقدام را نقض حقوق بشر می‌دانند.

ماریا فینوشینا، خبرنگار راشاتودی در این زمینه گزارش داد: بیست و یک سال پیش در چنین روزی محمد شدی نصار خانواده خود را در نزدیکی نابلس در کرانه باختری ترک کرد و هرگز بازنگشت. سال ۲۰۰۲ سال انتفاضه دوم بود. فلسطینی‌ها به طور جمعی ضد اشغالگری اسرائیل تظاهرات کردند. گفته شده که محمد در جریان حملات نظامیان اسرائیلی کشته شده است. خانواده آماده برگزاری مراسم خاکسپاری می‌شدند، اما دو دهه است که این موضوع روی نداده است.

محمد نصار پدر خانواده گفت: دو دهه گذشته است. تاکنون نمی‌دانیم که پیکر وی در کجا قرار دارد. ما نمی‌دانیم که او چگونه به شهادت رسید. ما می‌خواهیم که پیکر وی را تحویل بگیریم و وی را در این شهر به خاک بسپاریم. این تنها آرزوی ما است.

وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها با این اقدامات خود تلاش می‌کنند که ما را بیشتر شکنجه کنند. اگر پیکر وی بازگردانده شود و خاکسپاری شود ما می‌توانیم از اینجا به جای دیگری برویم. اما زمانیکه پیکر وی بازنگشته است ما چگونه می‌توانیم او را فراموش کنیم.

خانواده نصار یکی از هزاران خانواه فلسطینی هستند که پیکر‌های فرزندان و اقوام آن‌ها در اختیار اسرائیل است. این اقدام اسرائیل از سال ۱۹۶۷ آغاز شد. مردان، زنان و کودکان در میان این افراد هستند که پیکر آن‌ها به خانواده آن‌ها تحویل داده نشده است. حسین در یک مرکز حقوق بشر به من این مطالب را گفت. پیکر آن‌هایی که در حملات اسرائیل کشته شده اند یا در زندان‌ها جان باخته اند در سردخانه‌های بیمارستان‌ها نگهداری می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار