دبیر بخش رادیو تئاتر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: هنر‌های نمایشی، تئاتر و رادیو تئاتر بحران اسپانسر و تماشاگر دارند.

امین رهبر، دبیر بخش رادیو تئاتر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور در برنامه «تماشاخانه» رادیو جوان درباره آغاز به کار رادیو تئاتر و وقفه‌ای که در جشنواره فجر اتفاق افتاد، توضیحاتی داد. 

دبیر بخش رادیو تئاتر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: آغاز به کار رادیو تئاتر از سال ۱۳۸۵ از جشنواره فجر بود، اما از سال‌های ۱۳۹۱ یا ۱۳۹۲ بنا‌به تصمیم مدیران جشنواره فجر، اداره کل هنر‌های نمایشی و بعضی مدیران رادیو نمایش این بخش رادیو تئاتر تعطیل شد. 

رهبر با بیان اینکه با دبیری آقای برهانی مرند در سال ۱۳۹۷ رادیو تئاتر زنده شد، افزود: از سال ۱۳۹۷ تا امسال بخش رادیو تئاتر جشنواره فجر ادامه یافته است.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی‌بر انجام کار‌های مشارکتی در بخش‌های رادیو تئاتر یا نمایش رادیویی توضیح داد: انجام کار‌های مشارکتی و جذب بخش حمایتی نیاز به حمایت دو طرفه دارد. از آنجایی که هنر‌های نمایشی، تئاتر و رادیو تئاتر بحران اسپانسر و تماشاگر دارند، لازم است ابتدا دولت حمایت کند تا بعد بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری پیش‌قدم شود. 

دبیر بخش رادیو تئاتر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه آقای سوهانی، مدیر رادیو نمایش با چند سالن‌دار صحبت کردند، افزود: قرار است بعد از جشنواره منتخبین جشنواره اجرای عموم داشته باشند. با این حال، صرف در اختیار قرار دادن سالن و بلیت فروشی برای گروه‌ها کفایت نمی‌کند و باید حمایت مالی صورت بگیرد. 

پیش از این محسن سوهانی، مدیر رادیو نمایش گفته بود، ما یک تفاهمی با آقای نظری منعقد کردیم که بتوانیم به مرور زمان رادیو تئاتر را گسترش دهیم. وارد کردن این عرصه به گیشه و فرهنگسازی این رشته نیاز به زمان دارد. این درحالی است که در خیلی از کشور‌ها تئاتر یک صنعت محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.