مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: عملیات واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سبک و سنگین در سراسر استان آغاز شده و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد.

 مجتبی ورمقانی مدیر کل دامپزشکی کردستان اظهار داشت: این فاز از اول بهمن ماه سال جاری با بهره گیری از توان اکیپ‌های بخش دولتی و غیر دولتی دامپزشکی و به صورت کاملاً رایگان در سراسر استان کردستان آغاز خواهد شد و تا ۱۵ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل دامپزشکی کردستان بیان کرد: در این فاز دام موجود در تمامی روستا‌های بالای ده رأس دام و واحد‌های صتعتی و نیمه صنعتی کردستان تحت پوشش واکسیناسیون رایگان تب برفکی قرار خواهد گرفت و بازرسان ستادی دامپزشکی بر نحوه اجرا نظارت می کنند.

او افزود: از ابتدای سال جاری تا اول بهمن ماه یک میلیون ۲۸۱ هزار و ۵۱۰ رأس دام سبک و سنگین علیه تب برفکی بصورت رایگان توسط اکیپ‌های اداره کل دامپزشکی واکسینه شده که منجر به پیشگیری و کنترل این بیماری در استان شده است.

ورمقانی در پایان از دامداران و روستائیان در خواست کرد با توجه به هزینه بالای تأمین واکسن، با اکیپ‌های اعزامی این اداره کل بمنظور پوشش حداکثری واکسیناسیون همکاری لازم را بعمل آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.