هاشمی گفت: پس از جمع بندی نهایی تا ۱۰ بهمن در جلسه شورای قیمت گذاری، نرخ جدید خرید تضمینی گندم اعلام می شود.

آقای عطااله هاشمی گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید و نرخ تورم، اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم امری ضروری است تا مشکلی برای تامین وجه گندم در بودجه رخ ندهد.

به گفته او، براساس آنالیز هزینه تمام شده تولید، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده باید ۱۴ هزارتومان باشد؛ بنابراین انتظار می رود که حداکثر طی روزهای آتی نرخ خرید اصلاح شود.

هاشمی می‌گوید: پس از جمع بندی نهایی تا ۱۰ بهمن در جلسه شورای قیمت گذاری نرخ جدید خرید تضمینی گندم اعلام خواهد شد که با این وجود کشاورزان به ادامه کشت امیدوار می شوند. 

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به بارش های اخیر وضعیت سبزینگی مزارع گندم مناسب است، ضمن آنکه بارش های مناسب در خصوص گندم دیم این امیدواری را ایجاد کرد که وضعیت سبز بهبود یابد.

هاشمی گفت: با استمرار شرایط مساعد بارش در ۲ ماه باقی مانده زمستان و بهار پیش بینی می شود که حداقل ۱۰ میلیون تن گندم تولید شود که با این وجود سال آینده در تامین گندم نان مورد نیاز خودکفا خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
حساسترین زمان در کشت وکار گندم مرحله داشت (هم اکنون) و مراقبت لازم از مزرعه است زیرا در این مرحله سرنوشت عملکرد مزرعه رقم میخورد زیرا اگر دراین مرحله (گندم آبی) آبیاری ها ، کودپاشی ها اعم از کود سرک ومحلولپاشی با انواع ریز مغذی ها،استفاده از علف کش ها(باریک برگ وپهن برگ),مبارزه با آفات و بیماریهاو....... بدرستی انجام نپذیرد نبایستی انتظار داشت که مزرعه گندم دارای تناژی قابل قبول داشته باشد بنابراین برای نیل یک عملکرد مناسب و مطلوب لازمست رضایت کشاورزان را از طریق حمایت دولت و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم جلب نمود لذا باتوجه به روند افزایش افسار گسیخته تورم قیمت هر کیلو گرم گندم در شرایط فعلی کمتر از ۱۸ هزار تومان برای تولید کنندگان مقرون بصرفه نمیباشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
قیمت گندم کمتر از ١٨ هزار برای کشاورز صرف نمیکنه علاقه ای در مرحله داشت جهت سمپاشی وغیره جهت حفظ ونگهداری نخواهد داشت
Japan
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
حمایت از کشاورز و گندم کاران. باعث عدم واردات گندم خواهد شد و به خودکفایی خواهیم رسید بشرطی که نرخ قیمت تضمینی مقرون به صرفه برای کشاورزان باشد نه این قیمت فعلی که ضررش بیشتر از نفعش است باید نرخ گندم در سال جدید کمتر از ۱۶ هزارتومان نباشد
France
ناشناس
۰۲:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
باسلام هرکه بامش بیشتر..‌برفش بیشتر حالا هرآنچه قیمت ریالی ب
گندم افزایش یابد ب بی نیازی گندم نزدیکتر خو اهیم شد!!!
آخرین اخبار