دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر کرمان گفت: تحریم ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نشان از این دارد که این ستاد، یک خار به چشم دشمنان است.

علی شجاع حیدری امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن ایام ماه رجب، گفت: جایگاه امر معروف ونهی منکر در اعتقادات دینی اهمیت والایی دارد؛ چرا که در قرآن کریم بار‌ها نیز در این‌باره مواردی ذکر شده است.

او افزود: در سوره حجر آیه ۱ آمده است که اگر یک جایگاه در اجتماع برای شما ایجاد شد، باید نماز، زکات و امر به معروف را در اولویت کاری خود قرار دهید و انجام داد.

شجاع حیدری با اشاره به اینکه باید عبودیت خود در مقابل خداوند را به نحو احسن انجام دهیم، بیان داشت: خیر رسانی به دیگران و انجام امر به معروف، بسیار اهمیت دارد و نباید غافل از این امر باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان کرمان گفت: کسی که با ایمان‌تر باشد در امر به معروف و نهی از منکر بهتر می‌تواند عمل کند و هر شخصی می‌تواند جزو آمران به معروف باشد.

او با بیان اینکه زمینه ایجاد امر به معروف موثرتر، با زمینه سازی محبت و تذکر به صورت جمعی فراهم می شود، افزود:  در قانون اساسی نیز به امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است.

شجاع حیدری گفت: در قانون اساسی آمده است که اگر کسی مانع امر به معروف ونهی از منکر شود، یک مجرم محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه در ستاد امر به معروف ونهی از منکر گروه‌های جهادی در ۱۷ عرصه تشکیل خواهیم داد، گفت: با دریافت مجوز از ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بحث‌های تخصصی، سیاست و بصیرت، اقتصاد مقاومتی و خدمات رسانی، عفاف وحجاب، گردشگری تعالی بخش، آموزش علم و فناوری، طب سنتی، روانشناسی و مشاوره، محیط زیست و سلامت و بهداشت، هیئات و فعالیت قرآنی، هنر و رسانه در فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، تربیت بدنی، حقوقی و قضایی و ضابطان قضایی و...وارد می شویم.

شجاع حیدری از پیشنهاد طرح جامع عفاف و حجاب خبر دادو گفت: این طرح از سوی ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور  براساس طومار ثبت شده از طرف مردم به مجلس پیشنهاد شده است و  قرار است با عنوان یک قانون قوی، در نظر گرفته شود و جزو مصوبات مجلس قرار گیرد.

او بیان  کرد: عقلانیت و قدرت، ۲ مورد مهم در امر به معروف است  و باید بتوان با قدرت نفوذ کلام بالا و با تکیه بر عاقلانه رفتار کردن، در بحث امر به معروف ونهی از منکر موفق‌تر عمل کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با اشاره به اینکه در همه مجموعه‌ها شورای امر به معروف قرار داده ایم که بر پایه ۳ محور عمل خواهند کرد، افزود: این شورا‌ها باید به گونه‌ای باشند که مردم بتوانند بدون هیچ گونه ترس و دلهره‌ای نسبت به آن دستگاه امر به معروف کنند و کارکنان  هم  بتوانند نیز نسبت به هم امر به معروف کنند  و در آخر تذکر کارکنان به مسئولان بالاتر بدون احساس هیچ خطری محقق شود.

او گفت: تحریم ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نشان دهنده این است که این دستگاه یک خار به چشم دشمنان بوده است. 

شجاع حیدری تصریح کرد: از این پس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ۲ وظیفه مهم  یکی انسجام درونی و داخلی و  انجام وظایف و فعالیت‌های بهتر و مضاعف نسبت به قبل‌تر را دارد. 

او بیان داشت: پیشرفته‌ترین عصر حکومت و احترام به قانون برای عموم، سعی بر برادرانه زندگی کردن و رفع معایب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار