پر و مسلوب المنفعه شدن ۱۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در فارس

مدیرحفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای از اجرای احکام قطعی شده ۱۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان فارس خبر داد.

علی اکبر بازیار مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت گفت: با توجه به اینکه استان فارس قطب کشاورزی کشور است و معیشت مردم بصورت مستقیم و غیر مستقیم به کشاورزی گره خورده است لذا تخلفات آبی نیز بصورت گسترده انجام می‌گیرد.

او گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی در شرکت آب منطقه‌ای فارس پروژه انسدادچاه‌های بدون پروانه است.

بازیار با شاره به اهمیت مصوبات شورای حفاظت از منابع آب استان و شورای حفاظت از منابع آب شهرستان‌ها، گفت: در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندارفارس شرکت آب منطقه‌ای مکلف شد ۱۵ درصد از چاه‌های غیر مجاز را در سال جاری پر و مسلوب المنفه کند.

او گفت: با همکاری بسیار خوبی که مجموعه دادگستری در صدور و اجرای احکام و دستورات قضایی با آب منطقه‌ای داشتند تعداد زیادی از احکام صادره در سال جاری اجرا گردید.

مدیر حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس گفت: خوشبختانه ۱۷۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در سال جاری پر و مسلوب المنفه شد که این روند در تعدادی از شهرستان‌ها از جمله مرودشت، پاسارگاد، استهبان، لارستان، کازرون و ... ادامه دارد.

بازیار از همکاری مسئولان سیاسی و فرماندهی انتظامی استان و شهرستان‌ها بخصوص استاندار و فرمانداران شهرستان‌ها بعنوان رییس شورای حفاطت از منابع آب تشکر و قدردانی کرد.

لازم به ذکرست استان فارس دارای بیش از ۱۰۲ هزار منبع آبی می‌باشد که در تعداد ۱۳۴ محدوده مطالعاتی از مجموع ۶۰۹ محدوده مطالعاتی کشورپراکنده شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار