سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن تجارت برای پاسخ به سوال حسین گودرزی با حضور در مجلس شورای اسلامی گفت: ابتدا خبر نسبتا خوبی را میخواهم عرض کنم از سال ۹۲، ۱۳ تا ۱۴۰۰ تعداد کشتهها در تصادفات به یک چهارم رسیده است.
وی با نام بردن عوامل تصادف افزود: عامل انسانی دلیل ۴۹ درصد از تصادفات است ۳۶ درصد جاده و ۱۵ درصد خودرو عامل تصادفات جادهای است در این سالها کارهایی انجام شده است. خوشبختانه تعداد کشتهها کاهش داشته است البته یک کشته هم نباید داشته باشیم.
وزیر صمت تصریح کرد: الزامی شدن ترمز ضد قفل و کیسه هوا از جمله اقداماتی است که در این سالها انجام شده است.
این عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه یادآور شد: یکی از این اقدامات ترمز ضدقفل یا ABS است که افتخار دارم در زمانی که در ستاد تبصره ۱۳ فعالیت داشتم، پیگیری کننده تصویب الزامی شدن آن بودم که از سال ۱۳۹۰ اجرا شد، همچنین از سال ۱۳۹۳ نصب ایربگ (کیسه هوا) اجباری شد و توانستیم اقداماتی در این زمینه انجام دهیم که شاهد ارتقای کیفیت باشیم، اما اتفاقات بهتر از سال گذشته افتاده و در روند کلی کاهش تلفات در تصادفات از ۴.۴ به ۱ رسیدیم.
فاطمی امین توضیح داد: ما در یک سال گذشته در ۶ محور متمرکز بر بهبود کیفیت و ایمنی اقداماتی را انجام دادیم اولین محور اصلاح بنسازها و پلتفرمها است. ما خودروهایی با پلتفرمهای قدیمی داریم که بهروز نیستند و ایمنی لازم را ندارند. باید حرکت جدی برای تغییر پلتفرم صورت گیرد که این کار انجام شده است. اقدام دیگر الزامی کردن استانداردهای ایمنی است که با همکاری با سازمان ملی استاندارد اتفاقات خوبی را رقم زدیم که از جمله آن محافظت از عابر پیاده است.
وی ادامه داد: ایجاد مراکز آزمون در کشور کاری است که باید انجام شود متاسفانه زیرساخت کافی برای مراکز آزمون نداریم و باید خودروها برای آزمون به کشورهای دیگر روند در نتیجه تا یک سال این پروسه طول میکشد. بحث بعدی شبیهسازیهای تصادف، کنترل کیفیت در حین تولید و همچنین استفاده از فناوری نوین در اتصالپذیری است که میتواند پیشگیری قبل از تصادف کند.
البته نان بعضی ها که در آشفته بازاری که در خودرو ایجاد کرده اید حسابی چرب شده ،آجر خواهد شد و شما خوب به حقایق وارد هستید و بهتر از همه آنها را میشناسید!
صنعت را در زمینه هایی که موفق بوده و نیاز به حمایت های چند صد هزار میلیاردی از جیب مردم نداشته تقویت و توسعه دهید.
مثل صنایع مواد غذایی. صنایع سنگ و سرامیک و .....که برخلاف خودروسازی،زیان انباشته ۱۸۰ هزار میلیاردی نداشته اند و همیشه موفق و سود آور بوده اند.
ضمنا اگر دو سال قبل مردم مافیای خودرو را نمیشناختند،الان همه میدانند مافیای خود چه کسانی هستند و در چه مراکزی!!!
به عمل کار برآید به سخندانی نیست.
برو خودتو سیاه کن فاطمی امین
جواب: اما ۲۰۰۰۰کشته در تصادفات جاده ای در هر سال را باید داشته باشیم!!!
داری وظیفه ات را به اون ۲۰۰۰۰ نفری که در سال در تصادفات جاده ای می میرند گوشزد می کنی؟
خجالتم خوبه
درکل فرهنگ هم خوبه
شما چند روز پیش دنا که تو بورس فروختی با ترمز عقب کاسه ای دادی کمتر دروغ بگین
آمار کشته های عراق مقایسه کنید میفهمید دلیل اصلی ماشین است
میخوای کشته نداشته باشی درب سایپا و ایرانخودرو رو ببند و واردات رو آزاد کن،مطمئن باش کشته نداریم.وگرنه همتون کارمندهای حضرت عزرائیل هستید
بهرحال آرزو داشتن گناه نیست
نکته دوم: مهم نیست مقصر انسان باشه، جاده یا خودرو، خودرو باید استاندارد کافی برای حفظ جان سرنشین رو داشته باشه
نکته سوم: تا زمانی که در ایران خودرو و سایپا رو تخته نکنید و آزادسازی خودرو رو از انحصار در نیارید و تعرفه های غیر منطقی رو حذف نکنید و قیمت خودرو رو با خارج از کشور معادل سازی نکنید شما، نمایندگان مجلس، مجمع تشخیص و بقیه مسئولین ذیربط مسئول قتل سالانه چندین هزار نفرید. خدا به فریادتون برسه فردای قیامت آقایون.
خواستم بگم احسنت بسیار عالی و به جا فرمودید
خودرو را از انحصار در بیارید کیفیت خودروها میره بالا اونوقت دولت هم پیش میره ملت هم پیش میرن ...
مصرف روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر گازوئیل
۱۷ هزار کشته تصادف
۲۰۰ هزار جرحی و زخمی و معلول
هزاران میلیارد خسارت مالی و بیمه و دیه
هزاران کشته آلودگی هوا
همه اینا میتونست با واردات خودرو به یک سوم کاهش پیدا کنه ولی نمیخوان
باز هم شما قرص هاتون رو نخورده ، اومدید سر کار !
چرا چرت و پرت میگه
سنگ بزرگ علامت نزدنه برادر عزیز امنیت خودرو ها و جاده ها رو افزایش بدین قوانین رو در این حوزه سخت گیرانه تر بکنید کافیه
با تنها دو قطب خودرو سازی نمیتوان بازاری بیش از هشتصد ملیونی ایران و اطراف ایران را نشانه گرفت
بفکر افزایش تولید و افزایش قطبهای خودروساز برای تولید ده ملیون خودرو در سال و یا تولید و واردات تا مرز ده ملیون باشید
پنج سال پیش قرار بود تولید پراید متوقف شود ،
چه شد ؟
پیمان اشراقی.