آغاز اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در استان قزوین

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: اجرای کالا برگ الکترونیک شامل ۲ مرحله است که مرحله نخست اجرای این طرح در استان قزوین آغاز شد.

 رحمانی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: فروشگاه‌های استان می‌توانند با اتصال به سامانه shoma.sfara.ir طرف قرارداد با این سامانه شده و به عنوان عامل طرح اجرای کالابرگ الکترونیک فعالیت کنند.

وی ادامه داد: اتصال فروشگاه‌های زنجیره‌ای مسئله‌ای ندارد و در استان به دنبال این هستیم که بقیه اصناف هم بتوانند متصل باشند و تا روز دیروز شنبه حدود ۱۰۰ فروشگاه غیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این سامانه درخواست داده اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: در راستای اجرای مطلوب این طرح جلساتی با فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شده، اطلاع رسانی‌هایی از سوی دهیاران صورت گرفته و طی جلساتی که با اصناف داشته ایم اعلام شده است که تمایل داریم عدالت در این زمینه رعایت شود و اصناف بتوانند به صورت متناسب به سامانه متصل شوند.

رحمانی اضافه کرد: پس از اتمام مرحله اتصال فروشگاه‌ها با تایید استاندار نسبت به آمادگی استان برای اجرا طرح، مرحله بعد آغاز خواهد شد که در مرحله بعد مشمولین یارانه بگیر می‌توانند به این فروشگاه‌ها مراجعه و خرید خود را انجام دهند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین با بیان اینکه ۱۰ قلم کالا شامل شیر، پنیر، ماست، مرغ کشتار روز، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند شکسته، شکر و برنج شامل این طرح هستند، اظهار داشت: لازم به ذکر است این طرح اختیاری است و هر کدام از مشمولان که تمایل نداشته باشند می‌توانند یارانه خود را بصورت نقدی دریافت و همه اصناف می‌توانند رایگان در این طرح شرکت کنند و شخصی که مبلغ یارانه به حسابش واریز می‌شود طرف حساب این طرح است.

وی افزود: نام بازرگانی خاصی در این طرح مد نظر نیست، به طور مثال وقتی از شیر صحبت می‌شود شیر با اسم خاصی مد نظر نیست بلکه هر اسمی موجود باشد و مشمولان یارانه تمایل داشته باشند می‌توانند خریداری کنند که تا یک سقفی از مبلغ یارانه شان پرداخت می‌شود و بعد از آن عدد را خودشان پرداخت می‌کنند.

رحمانی گفت: این موضوع اصلا به سامانه‌های مالیاتی متصل نیست و ارتباطی ندارد و مباحث مالیات هم نخواهد داشت.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین ادامه داد: در حال حاضر امکان خرید به صورت مجازی در این طرح وجود ندارد که امیدواریم در آینده بتوان این کار را انجام داد و فروشگاه‌هایی که بصورت مجازی این کالا را می‌فروشند به این طرح متصل بشوند تا بتوان بصورت مجازی هم از مزایای این طرح استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار