افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی اصفهان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با استفاده از ارقام زودرس و با نیاز آبی کمتر بهره‌وری آب افزایش یافته است.

اصغر رستمی اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های آبی، در بخش تولیدات گیاهی سعی شده تا بهره‌وری بیشتری در مورد آب صورت گیرد به عنوان مثال از اراضی کشاورزی استان حدود ۶۰ هزار هکتار کشت دیم است که هرسال نیمی از آن به کشت محصولات زراعی اختصاص پیدا می‌کند.


او افزود: با استفاده از ارقام مناسب، زودرس و با نیاز آبی کمتر هم وضع تولید محصولات کشاورزی مناسب بوده و هم بهره‌وری آب افزایش یافته است.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: انتقال کشت از فضای باز به فضای بسته (توسعه کشت گلخانه‌ای) هم از راهکار‌هایی است که در استان مورد استقبال قرار گرفته است.


رستمی توضیح داد: در سال زراعی فعلی با وجود اینکه تسهیلات بانکی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای پرداخت نشد اما، از سهمیه حدود ۱۵۰ هکتاری استان، ۱۱۰ هکتار با هزینه‌های بهره‌برداران اجرایی شده که نشان می‌دهد بهره‌برداران از انواع جدید کشت و بهره‌وری آب مطلع هستند.


او در خصوص توسعه باغ‌ها گفت: سعی شده تا باغ‌های درجه یک استان حفظ، همچنین باغ‌های درجه دو اصلاح شود که نتایج بسیار خوبی هم در پی داشت، اما باغ‌های درجه سه که صرفه اقتصادی نداشتند، حذف و تبدیل به زراعت‌های کم آب بر شد.


به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، این استان از هشت سال پیش در اجرای سیاست‌های الگوی کشت پیشتاز بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار