ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی از محل اعطای تسهیلات در اردبیل

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۵ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی از طریق اعطای تسهیلات در استان ایجاد و یا در آینده ایجاد می‌شود.

یعثوب نژادمحمد با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی از طریق اعطای تسهیلات در استان ایجاد و یا در آینده ایجاد می‌شود، گفت: سهم ابلاغی استان اردبیل از تسهیلات تبصره ۱۸، ۸۶۰ میلیارد تومان بود که با همکاری ۱۳ بانک و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: با توجه به وضعیت فعلی سرمایه‌گذاری در استان اردبیل، جذب سرمایه‌گذار خارجی در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

نژادمحمد اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامناسب سرمایه‌گذاری در استان اردبیل، جذب سرمایه‌گذار خارجی در دستور کار قرار گرفته که خوشبختانه تا به امروز اقدامات لازم جهت اجرای طرح‌های ۶ سرمایه‌گذار انجام شده یا در دست انجام است.

او افزود: طی ۱۰ ماه سال جاری، یک طرح سرمایه‌گذاری خارجی به سرانجام رسیده و ۲ مورد دیگر در مرحله اخذ مجوز‌های لازم سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان این‌که اقدامات حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی از طریق مرکز خدمات سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، تصریح کرد: تمامی راهنمایی‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری از طریق پنجره واحد مرکز خدمات‌رسانی انجام می‌شود که در کنار این پنجره واحد، اطلس سرمایه‌گذاری استان نیز راه‌اندازی شده است.

نژادمحمد به ساختار اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: سهم کشاورزی استان اردبیل در تولیدات ناخالص داخلی ۱۹/۵درصد، صنعت ۲۰درصد و خدمات ۶۰/۵درصد است.

او ادامه داد: در خصوص سهم اشتغال نیز، ۳۱/۵درصد اشتغال استان اردبیل در بخش کشاورزی، ۲۶/۵درصد مربوط به بخش صنعت و ۴۲/۵درصد نیز در بخش خدمات است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اضافه کرد: در سال جاری از مجموع ۵هزار و ۱۹ سند دفترچه‌ای یا سند تک‌برگی عادی املاک دولتی، ۳هزار و ۴۵۷ مورد به سند تک‌برگی جدید تبدیل و مابقی نیز در مرحله صدور سند تک‌برگی است.

نژادمحمد بیان کرد: یک‌هزار و ۴۰۰میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان بود که تا به امروز ۳۵۰میلیارد تومان معادل ۲۵درصد آن تخصیص به‌طوری‌که ۱۹درصد اعتبارات به‌صورت نقدی و ۶درصد از طریق اسناد خزانه اختصاص یافته است.

او با اشاره به رویکرد دولت در بحث مولدسازی نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی از محل شناسایی و فروش اموال مازاد یا از طریق مولدسازی بخشی از منابع مورد نیاز پروژه‌های عمرانی و کسری بودجه را تأمین می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ادامه داد: سال جاری در سطح استان اردبیل تا به امروز ۱۶ ملک با مبلغ ۷۲میلیارد تومان به فروش رسیده و همچنین فروش ۳۰ ملک دیگر در آستانه صدور مجوز و ۱۲ ملک جدید شناسایی و در دست بررسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.