هشدار سرمای هوا و بارش برف به زنبورداران و دامداران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش برف و سرمای هوا، زنبورداران، کشاورزان و دامداران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم سمانه غلامی گفت: با توجه به بارش برف و باران، گلخانه های غیرفعال نسبت به ایجاد حرارت ملایم برای ذوب برف پوشش پلاستیکی گلخانه اقدام کنند، همچنین در گلخانه فعال کنترل دما، رطوبت و دی اکسید کربن صورت بگیرد.

به گفته او، تولیدکنندگان نسبت به پیش بینی و ذخیره سازی سوخت جایگزین برای واحدهای دامداری، مرغداری و گلخانه اقدام کنند.

غلامی می‌گوید: کشاورزان بدلیل سرمای هوا از انجام هرگونه عملیات کشاورزی از جمله هرس، سم پاشی و محلول پاشی در فصل بارندگی بویژه مناطق سردسیر اجتناب کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به سرمای هوا، باغداران از هرس درختان و درختچه های مثمر و غیرمثمر در استان البرز خودداری کنند.

به گفته او، زنبورداران از کندوهای عسل در برابر سرما و انتقال کندو به مکان امن اقدام کنند.

غلامی گفت: با توجه به بارش برف، دامداران نسبت به محافظت دام ها در برابر سرمای شدید و انتقال دام های جوان به مکان های سرپوشیده یا استفاده از وسایل پوششی همچون برزنت برای جلوگیری از سرماخوردگی دام ها اقدام کنند.

بنابر نقشه های هواشناسی امروز در استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرر مرکزی بارش انتظار می رود و از بعدازظهر شنبه با ورود موج جدید بارشی در استان های واقع در نوار غربی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار