هر انسانی همین گونه است. سلیقه افراد براساس انتخابهای آنان شکل میگیرد. در زمینه رنگ هم همین گونه است. هر کسی ممکن است ممکن به رنگ خاصی علاقه داشته باشد. تست شخصیت شناسی تصویری رنگها به ارتباط میان رنگ و شخصیت افراد پرداخته است.
بیشتربخوانید
همانگونه که اشاره شد، تمایلات افراد با یکدیگر همواره متفاوت است. در زمینه رنگ نیز همیشه همین گونه بوده است. شما بیشتر به کدام رنگ علاقه دارید؟ بیایید کشف کنیم که رنگ مورد علاقه شما چه چیزی را در مورد تیپ شخصیتی شما نشان میدهند. آیا میدانستید که رنگ مورد علاقه شما نیز میتواند نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت شما داشته باشد
شخصیت شناسی براساس رنگ موردعلاقه خود یک تمرین استاندارد برای شناخت شخصیت شما است. دانشمندان دریافتهاند که رنگ انتخابی شما بر همه چیز از شغل انتخابی گرفته تا نگرش تأثیر میگذارد. رنگی که انتخاب میکنید میتواند چیزهای زیادی در مورد اینکه قرار بود ما چگونه باشیم بگوید؟ بنابراین بیایید کشف کنیم که رنگ واقعی مورد علاقه شما در مورد شخصیت شما چه میگوید. رنگی که نمایانگر انتخاب شماست، نقشی حیاتی در تعیین درونیترین ویژگیهای شما دارد.
رنگها و شرکتهای تجاری
رنگها همچنین میتوانند نمادهایی برای برخی ویژگیها باشند. به عنوان مثال هر وب سایتی براساس روان شناسی رنگ، از رنگهای مختلف برای طراحی وب سایت خود استفاده میکنند.
عنوان مثال، شرکتهایی که میخواهند با قابلیت اطمینان از سوی مشتریان، مرتبط شوند (دل، اچپی، آیبیام) از رنگ آبی استفاده میکنند. شرکتهایی که میخواهند به خاطر هیجانانگیز و سرگرمکننده بودن مثل شرکتهای Fanta، Amazon، Nickelodeon از اسپلش یا نارنجی استفاده میکنند.
روانشناسی رنگها هر روز در اطراف ما استفاده میشود و نه تنها در مورد برندهایی که میخریم، بلکه در نحوه واکنش ما به محیط خود نیز استفاده میشود. گسترش روانشناسی رنگها به قلمرو شخصیت ها، در مورد اثبات این است که رنگها فقط به آنچه که بهترین به نظر میرسند مربوط نمیشود، بلکه در مورد معنایی است که ما ناخودآگاه به آن رنگها میدهیم و چگونه از آن برای سودمندی زندگی خود استفاده کنیم.
رنگ ابزاری ارتباطی قدرتمند است که میتواند برای نشان دادن عمل، تأثیر خلق و خو و حتی تأثیر بر واکنشهای فیزیولوژیکی مورد استفاده قرار گیرد. برخی از رنگها با افزایش فشار خون، افزایش متابولیسم و فشار چشم همراه است؛ بنابراین همیشه این پرسش مطرح است که رنگها دقیقاً چگونه در این زمینه عمل میکنند؟ و چگونه بر خلق و خو و رفتار انسان تأثیر میگذارند؟ مطالعات و آزمایشهای مختلف، بینش بیشتری در مورد شخصیت افراد بر اساس روانشناسی رنگ به ما داده است. در ادامه به مهمترین رنگها و شخصیت شناسی براساس رنگ موردعلاقه اشاره میشود.
رنگ بنفش
بنفش میتواند به سلطنت، قدرت، امتیاز، خرد و معنویت مرتبط باشد. به همین دلیل است که وبسایتها و برندها Hallmark، Yahoo از رنگ بنفش استفاده میکنند یا بنفش را با لحن گرمتری ترکیب میکنند.
ویژگیهای شخصیتی افراد علاقمند به رنگ بنفش:
این افراد بسیار زودباور هستند.
میل به داشتن یک هویت مستقل دارند. این امر گاهی به تضاد در درون گروههایی که او حضور دارد میانجامد.
چیزهای منحصر به فرد را دوست دارد و میخواهد از همه چیز متمایز باشد.
رنگ قرمز
قرمز در شخصیت شناسی براساس رنگ موردعلاقه یک انتخاب رنگ جسورانه است که با هیجان، اشتیاق، خطر، هیجان، انرژی و عمل همراه است. ممکن است متوجه شوید که برخی از برندها از رنگ قرمز برای دکمههای «تماس برای اقدام» استفاده میکنند. «اکنون سفارش دهید»، «اکنون خرید کنید» و غیره. این به این دلیل است که قرمز رنگی تند است که میتواند احساسات قوی را برانگیزد و شما را به خرید تشویق کند.
ویژگیهای شخصیتی افراد علاقمند به رنگ قرمز:
پر هیجان و جویای هیجانات جدید. عاشق ماجراجویی هستند و دائم به فکر خلق ماجراجوییهای جدیداند.
علاقمندان به این رنگ میتوانند کمی تکانشی باشند.
میتوانند به عنوان فردی ترسناک هم تلقی شوند.
رنگ نارنجی
نارنجی در شخصیت شناسی براساس رنگ موردعلاقه: اغلب نماینده خلاقیت، شادی، آزادی، موفقیت و تعادلی است که همه آنها را با هم جمع میکند. بازاریابان ممکن است از این رنگ برای جلب توجه شما برای عناوینی همچون یادداشت مهم و … در وب سایت خود استفاده کنند. بسیاری از هشدارها نارنجی هستند تا توجه شما را جلب کنند. اما نارنجی تقریباً به اندازه قرمز پررنگ و فریبنده نیست.
ویژگیهای شخصیتی افراد علاقمند به رنگ نارنجی:
این افراد دارای انرژی مفرح و فراوانی هستند که مردم آن را تحسین میکنند.
این افراد بسیار اجتماعی هستند. شاید بتوان گفتتیپ شخصیتی برونگرا هستند.
عاشق گفتگوهای عمیق هستند و از آن لذت میبرند.
بسیار خندان و بشاش هستند. خنده خود را به دیگران تسری میدهند.
دوست دارند در مهمانیها یا رویدادها نقش میزبان را بازی کنند.
در رابطه با کار و بهره وری، این افراد دوست دارند، مستقیماً وارد کار شده و با موفقیت خود را اثبات کنند.
رنگ زرد
زرد در شخصیت شناسی براساس رنگ موردعلاقه: شادی، مثبت اندیشی و آفتاب گرم تابستان همان چیزی است که زرد ما را به یاد آن میاندازد. برندها ممکن است از رنگ زرد در لوگوی خود استفاده کنند تا با دیدن محصولاتشان احساس خوشحالی کنید. بسیاری از نمادهای «ارسال رایگان» در وبسایتها ممکن است به رنگ زرد باشند تا شما را به چیزهای شاد و مثبت جذب کنند.
ویژگیهای شخصیتی افراد علاقمند به رنگ زرد:
این افراد دارای روحیه مثبت هستند. دیگران را نیز به داشتن روحیه مثبت دعوت میکنند.
نسبت به مسائل بسیار خوشبین هستند. به طوری گاهی اطرافیان خود را عصبانی میکنند.
این افراد نیز بسیار خنده رو و بشش هستند.
علاقه به ماجرا جویی دارند، اما میزان آن به اندازه افراد علاقمند به رنگ قرمز نیست.
این افراد برای اطرافیان خود منبع آرامش هستند. با کلام و گفتار و رفتار خود میتوانند هر کسی را آرام کنند.
لبخندهای این افراد به هر کسی ممکن است منتقل شود. بسیاری وقتها این افراد خود معتقدند که دارای ویروس خنده هستند.
رنگ آبی
آبی به معنی پایدار بودن، هماهنگ بودن، صلح آمیز و قابل اعتماد بودن است. برندهایی که میخواهند به دلیل دوام، استحکام یا قابلیت اطمینان خود شناخته شده باشند، از رنگ آبی در لوگوی خود استفاده میکنند. بسیاری از شرکتهای کامپیوتری محبوب (دل و اچپی) و وبسایتها (فیسبوک، توییتر، و …) بهخاطر آرمهای عمدتاً آبی و سفیدشان شناخته میشوند.
ویژگیهای شخصیتی افراد علاقمند به رنگ آبی:
این افراد بسیار قابل اعتمادند. به همین علت بسیاری از افراد علاقمند به گفتوگو و خواستن طرح و ایده برای رفع مشکلاتشان از این افراد هستند.
در رفتار خود بسیار متین هستند. هیچ چیزی نمیتواند وضعیت نرمال و عادی آنها را به راحتی بهم بریزد.
نسبت به اطرافیان و دوستان خود دلسوز هستند. همیشه میخواهند بهترینها را برای نزدیکان خود فراهم کنند.
صلح آمیز و وفاداری و قوی بودن نیز از دیگر شاخصهها و ویژگیهای افراد لاقمند به رنگ ابی است.
در رابطه با بهره وری، این افراد دوست دارند، بهترین راه برای انجام یک کار را برنامه ریزی کرده و سپس در صورتی که در حین انجام کار با مشکل مواجه شوند، خود را با شرایط جدید وفق داده و مشکل را حل کنند.
رنگ سبز
سبز در شخصیت شناسی براساس رنگ موردعلاقه: دو مورد از چیزهایی که دنیا را به دور خود میچرخاند با رنگ سبز مرتبط است: طبیعت و پول. رنگ سبز میتواند نشان دهنده رشد، باروری، سلامتی، ثروت، تندرستی یا سخاوت باشد. سبز همچنین میتواند با مفاهیم منفی مانند حسادت نیز همراه باشد.
ویژگیهای شخصیتی افراد علاقمند به رنگ سبز:
افراد علاقمند به رنگ سبز دوست دارند که همواره در هر کاری بهترین باشند.
این افراد علاقه زیادی به نصیحت کردن دیگران دارد.
علاقمندی به نصیحت دیگران باعث میشود که او دوست داشته باشد به دیگران کمک کند.
از فضای باز لذت میبرد و تعادل را در زندگی مهم میداند
در رابطه با بهره وری، دوست دارد قبل از غواصی شرایط را تجزیه و تحلیل کند. او یک حلال مشکل هست و میتواند راههای خلاقانهای برای فکر کردن خارج از چارچوب پیدا کنید.
رنگ صورتی
صورتی در شخصیت شناسی براساس رنگ موردعلاقه: صورتی اغلب با زنانگی، بازیگوشی و عشق همراه است، اما صورتی نیز میتواند به عنوان رنگی نابالغ تلقی شود. شما متوجه رنگ صورتی زیادی در بسته بندی اسباب بازیهای کودک یا مارکهایی خواهید شد که نشان دهنده سرگرمی است. برندها رنگ صورتی را به معنای چیزی زیبا، سرگرم کننده، بازیگوش و …به تصویر کشیده و استفاده میکنند.
ویژگیهای شخصیتی افراد علاقمند به رنگ صورتی:
این افراد میتوانند به راحتی اطرافیان خود را با داستانها و همچنین رفتارهای خود سرگرم کنند.
تا اندازه زیادی بازیگوش هستند و ممکن است در زمینه انجام کار، مسئولیت خود را به درستی انجام ندهند.
این افراد تا اندازهای نیز ساده هستند و همین سادگی باعث سواستفاده شدن میشود.
این افراد از بیان کردن احساسات خود نمیترسند و به راحتی آن را بر زبان میآورند.
عشق و خانواده برای این افراد بسیار مهم است.
رنگ سفید
سفید اغلب با خلوص همراه است. در فرهنگهای مختلف ممکن است از، رنگ سفید برای لباس عروس و نیز پرستاران بیمارستانها استفاده شود. این رنگ اغلب به معنای پاکی، پاکیزگی و نظم است. برندها اغلب رنگ سفید را اضافه میکنند یا از رنگ سفید استفاده میکنند تا رنگهای شدیدتر (مانند قرمز) را جبران کنند.
ویژگیهای شخصیتی افراد علاقمند به رنگ سفید:
ایرن افراد دارای شخصیتی آرام، صلح جو هستند.
سادگی این افراد زبانزد است. به طوری که برخی افراد این سادگی را با حماقت یکی در نظر میگیرند.
این افرادعاشق نظم هستند و همیشه محیط اطرافشان تمیز و منظم است.
رنگ مشکی
رنگ سیاه در شخصیت شناسی براساس رنگ موردعلاقه: این رنگ میتواند به معنای چیزهای مختلفی باشد: جسارت، منحصر به فرد بودن، رمز و راز، دسیسه و قدرت. اما همچنین میتواند به معنای ناراحتی، تاریکی، غم، درد یا اندوه باشد. رنگ سیاه با مرگ و سوگواری همراه است، اما میتواند با قدرت، تجمل و شدت نیز همراه باشد.
ویژگیهای شخصیتی افراد علاقمند به رنگ سیاه:
این افراد بسیار ریسک پذیر هستند.
شاید گاهی اوقات هم کمی تکانشی باشند.
این افراد در همه امور جدی هستند. کمتر این افراد را شاد و خندان میبینید.
امیدوارم از شخصیت شناسی براساس رنگ موردعلاقه استفاده کرده باشید.
منبع: برنا
را دوست دارم