بنابر اعلام رسانه‌ها مجموع جان باختگان زلزله ویرانگر در ترکیه و سوریه تاکنون از مرز ۲۸ هزار نفر عبور کرده است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: با گذشت هفت روز از وقوع زلزله شمارجانباختگان در ترکیه به ۲۴۶۱۷ نفر و شمار زخمی‌ها به بیش از ۸۰ هزار نفر رسید.

شمار جان باختگان زلزله در سراسر سوریه هم ۴۵۴۸ نفر و شمار زخمی‌ها بیش از هفت هزار نفر اعلام شده است. این در حالی است که گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه (که نهادی غیر دولتی است) از افزایش آمار جان باختگان زلزله در این کشور به ۵۲۰۰ نفر خبر داد.

فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با خبرنگاران در مرکز مدیریت بحران و اوضاع اضطراری ترکیه با اعلام این موضوع گفت: ۳۲ هزار و ۷۱ گروه امداد و نجات در مناطق زلزله زده با تمام توان به تلاش هایشان ادامه می‌دهند.

وی گفت: فعالیت‌ها در زمینه تعیین هویت، دفن جان باختگان و اقدامات قضایی نیز به سرعت ادامه دارد.

معاون رئیس جمهور ترکیه با اشاره به استفاده از ناوگان هوایی و دریایی ترکیه برای امداد رسانی افزود: در این فعالیت‌ها از ۷۰ فروند هواپیما، ۱۱۴ فروند بالگرد و ۲۶ کشتی همچنین ۴۵ فروند پهپاد استفاده می‌کنیم.

اوکتای شمار افرادی که از استان‌های زلزله زده تخلیه شده اند را ۱۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیش از صد هزار نفر از این افراد با پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی از منطقه خارج شدند.

شمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه دو برابر یا حتی بیشتر خواهد شد

سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد شمار قربانیان زلزله شدید روز یکشنبه گذشته در ترکیه و سوریه ممکن است دو برابر یا حتی بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مارتین گریفیتس، رییس بشردوستانه سازمان ملل که روز شنبه به ترکیه سفر کرد گفت ارزیابی دقیق شمار قربانیان این زلزله سخت است، چون هنوز آواربرداری به صورت کامل انجام نشده است.

بر اساس آمار منتشر شده تاکنون بیش از بیست و هشت هزار و صد نفر بر اثر این زلزله جان خود را از دست داده اند.

اعتراض انگلیسی‌ها به روند کمک رسانی به زلزله زدگان سوریه

شماری از شهروندان انگلیسی در اعتراض به عملکرد ضعیف دولت در ارسال کمک‌ها برای زلزله زدگان در سوریه مقابل دقتر نخست وزیری تجمع کردند و تلاش‌های بیشتر دولت در ارسال کمک‌های انسانی برای آسیب دیدگان زلزله در مناطق شمال سوریه را خواستار شدند.

یک تیم پزشکی از کوبا برای کمک به زلزله زدگان در سوریه اعزام شدند

۳۲ نفر از کادر پزشکی از کوبا برای مشارکت در امدادرسانی به زلزله زدگان در شمال سوریه، به این کشور اعزام شدند.
خوزه آنخل بورتال وزیر بهداشت کوبا در مراسم بدرقه این تیم پزشکی، گفت، بسیاری از کارکنان کادر پزشکی برای اعزام به سوریه و ترکیه ابراز تمایل کردند که نشانه ابراز همبستگی و رویکرد انسانی ملت کوبا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
غمش برای ترکیه و سوریه و کشورهای هم جوار سوریه و خوشحالی برای غربیهای ظالم و چپاولگر وحشی صفت که از ارایه کمک های امدادی هم دریغ کردند
آخرین اخبار