اتریش عملیات امداد و نجات در ترکیه را به حالت تعلیق درآورد

در میانه انتشار گزارش‌هایی از غارت در ترکیه، ارتش اتریش عملیات امداد و نجات در این کشور را به «دلایل امنیتی» به حالت تعلیق درآورد.

سخنگوی ارتش اتریش امروز (شنبه) در توئیتی اعلام کرد که ارتش این کشور عملیات امداد و نجات در ترکیه زلزله زده را به دلیل «وضعیت امنیتی دشوار» به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش رویترز، مایکل بائر، سخنگوی ارتش در توییتی اعلام کرد در صورتی که محیط کار امن شود، واحد امدادرسانی نیرو‌های اتریش مجددا در دسترس خواهد بود.

در روز‌های اخیر گزارش‌هایی از رفتار‌های خشونت‌آمیز در ترکیه مشاهده شده است. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که درگیری بین گروه‌های ناشناس وجود دارد و نیرو‌های اتریشی در یک کمپ با دیگر سازمان‌های بین‌المللی پناه گرفته‌اند و منتظر دستورالعمل هستند.

مقامات ترکیه تاکنون درباره هیچ ناآرامی در کشور اظهار نظر نکرده اند، اما رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در مورد وضعیت امنیت عمومی هشدار داد و خاطرنشان کرد که وضعیت فوق العاده اعلام شده و غارت‌هایی صورت گرفته است. او تاکید کرد برخورد با آدم‌ربایی و غارت در شرایط کنونی جدی خواهد بود.

گفتنی است، از روز سه شنبه، حدود ۸۲ امدادگر از نیرو‌های مسلح اتریش در ترکیه حضور دارند و متخصصان آن‌ها ۹ نفر را از زیر آوار نجات داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
عجب ملت بی وجدانی
آخرین اخبار