نزدیک به ۳۰ هزار کشته؛ تازه‌ترین آمار قربانیان زلزله در ترکیه

طبق اعلام مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) قربانیان زلزله در این کشور به بیش از ۲۹ هزار نفر رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) آخرین آمار جان‌باختگان زلزله سحرگاه روز دوشنبه هفته گذشته در ۱۰ استان جنوبی این کشور را ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر اعلام کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، یونس سزر همچنین با اشاره به تداوم بی وقفه تلاش برای امداد و نجات در هفتمین روز از این زمین لرزه اعلام کرد که تاکنون ۱۴۷ هزار و ۹۳۴ نفر از مصدومان و زلزله زدگان ۱۰ استان قهرمان‌مارش، کیلیس، دیاربکر، آدانا، عثمانیه، غازیانتپ، شانلی‌اورفا، آدیامان، مالاتیا و هاتای در جنوب ترکیه به مناطق دیگر این کشور منتقل شده‌اند.

او از وقوع ۲ هزار و ۴۱۲ پس لرزه در طول هفت روز اخیر در مناطق زلزله زده ترکیه خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۳۳ هزار و ۳۲۰ نفر نیروی امدادی و ۱۲ هزار و ۳۲۲ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات آواربرداری و امدادی در مناطق زلزله زده مشغول به کار هستند.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان‌ ملل در امور بشردوستانه و امداد اضطراری که شنبه وارد شهر جنوبی «قهرمان ماراش» ترکیه کانون اولین زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری بامداد دوشنبه هفته گذشته شد، پیش‌بینی کرده که شمار تلفات زمین‌لرزه شدید ترکیه و سوریه «دو برابر یا بیشتر» خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
ترکیه در حمایت از داعش باعث کشتار مردم عراق و سوریه شد
آخرین اخبار