فرماندار کوهرنگ گفت: با توجه به بارش‌های سنگین برف در کوهرنگ، این شهرستان در وضعیت قرمز و اضطراری قرار گرفت.

شهباز اکبری گفت: فعالیت سامانه بارشی جدید در استان، باعث بارش باران و برف سنگین در شهرستان کوهرنگ شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون گردنه‌های چری، تاراز و شاه‌منصوری بسته هستند افزود: پس از بارش‌های گذشته همه مسیر‌های روستایی باز شده بود، ولی امکان دارد با تداوم بارش‌ها مسیر‌ها باز هم مسدود شود.


بیشتر بخوانید


اکبری با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی تا روز چهارشنبه ادامه دارد گفت: با توجه به شرایط بحرانی و اعلام وضعیت اضطراری در کوهرنگ، تمامی دستگاه‌ها و نیرو‌های امدادی در حالت آماده‌باش کامل هستند.

وی گفت: روز گذشته با بارش برف شدید، در محور صمصامی به دشتک شاهد ریزش کوه بودیم که با اقدام به موقع راهداران مسیر بازگشایی شد و هم‌اکنون تردد در این محور در حال انجام است.

اکبری افزود: با توجه به کوهستانی بودن مسیر‌های استان از مسافران خواهشمندیم از سفر‌های غیر ضرور خودداری کنند و در صورت نیاز به سفر از همراه داشتن تجهیزات ایمنی، زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی، سوخت کافی، البسه گرم و سلامت کامل خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به وضعیت کوهرنگ و بارش‌های پیش‌رو بیان داشت: همه دستگاه‌ها و نیرو‌های امدادی در آمادگی کامل هستند، از مردم درخواست داریم صبر و حوصله داشته باشند چرا که بارش برف سنگینی در این شهرستان تجربه می‌شود.

فرماندار کوهرنگ گفت: تمام معابر اصلی و روستایی شهرستان کوهرنگ با تلاش بی وقفه راهداران باز است.

اکبری افزود: گردنه‌های شاه‌منصوری، تاراز، چری و لبد با سختی بازگشایی می‌شوند، اما بلافاصله مسدود می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار