جلب مشارکت ۲۴۰میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی در اردبیل

استاندار اردبیل از اجرا و تکمیل ۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی در استان با مشارکت بنیاد مستضعفان به ارزش ۲۴۰میلیارد تومان خبر داد.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل از اجرا و تکمیل ۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی در استان با مشارکت بنیاد مستضعفان به ارزش ۲۴۰میلیارد تومان خبر داد و گفت: نهاد‌های پیشرفت و آبادانی در ۵ شهرستان استان اردبیل مستقر شده و اقدامات محرومیت‌زدایی قابل توجهی در پروژه‌های مختلف از جمله سد عمارت، مسکن مددجویی، آب‌رسانی به روستا‌ها و تجهیز سالن‌های ورزشی و مدارس انجام داده‌اند.

استاندار اردبیل در آیین آغاز بهره‌برداری از ۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستصعفان در استان، ضمن قدردانی از تلاش‌های این بنیاد در خدمت به محرومان اظهار کرد: استان اردبیل در شاخص‌های مختلف زیرساختی و اقتصادی جزو استان‌های دارای محرومیت بوده و درآمد سرانه استان نصف درآمد سرانه متوسط کشوری است که این موضوع، وظیفه و مسؤولیت ما را در توجه به حوزه‌های مختلف سنگین‌تر می‌کند.

عاملی افزود: با تلاش مسؤولان مرتبط، نهاد‌های پیشرفت و آبادانی در ۵ شهرستان استان اردبیل از جمله کوثر، خلخال، گرمی و انگوت و مشکین‌شهر مستقر شده و اقدامات محرومیت‌زدایی قابل توجهی انجام داده‌اند.

او تصریح کرد: در بخش مسکن طی تفاهم با کمیته امداد ۱۰۹ واحد مسکن مددجویان به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین ۳۸۴ واحد مسکن محرومان که تحت پوشش نبودند، اما نیازمند کمک‌رسانی تشخیص داده شدند و در حوزه بهزیستی هم برای خانواده‌های پرمعلول نیز ۴ واحد مسکن احداث شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در راستای حمایت و تجهیز مرکز توان‌بخشی ایثار اردبیل که به جانبازان اعصاب و روان ارائه خدمات می‌کند، یک آمبولانس مجهز از سوی بنیاد مستضعفان به این مرکز اهدا شده است.

عاملی بیان کرد: گرمی از جمله محروم‌ترین شهرستان‌ها بوده که بنیاد مستضعفان امسال با اختصاص ۲.۵میلیارد تومان اعتبار برای رینگ دور دریاچه گیلارلو و تأمین اعتبار لازم برای روشنایی منطقه، در حمایت از رونق اقتصادی این شهرستان گام برداشت.

او افزود: در موضوع آب‌رسانی به روستاها، ده‌ها سال بود که مردم بخش موران مشکل آب شرب داشتند که به ۲ روستای این بخش با همکاری بنیاد مستضعفان آب‌رسانی شد.

اهمیت سد عمارت در جلوگیری از خروج آب از کشور

استاندار اردبیل تصریح کرد: بنیاد مستضعفان در تکمیل سد عمارت هم با اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان مشارکت داشت که این سد مهم در آذر سال جاری به مرحله آبگیری رسید و با داشتن حجم مناسب آب ذخیره‌شده، هم در جلوگیری از خروج آب از کشور و هم در رونق و رفع مشکلات منطقه، نقش اساسی دارد.

عاملی اظهار کرد: بازنگری ۳ طرح هادی، تکمیل ۲۴ واحد نیمه‌تمام در کمیته امداد، احیای ۲ رشته قنات در روستای رحیم‌بیگلو، توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه برای توانمندسازی و رفع مشکلات مردم، از جمله دیگر اقدامات حمایتی بنیاد مستضعفان در استان اردبیل است.

او اظهار کرد: در حال حاضر انجام کار‌های فرهنگی دارای اهمیت بوده و در همین راستا از سوی بنیاد مستضعفان به بخش فرهنگی استان اردبیل از جمله حوزه عفاف و حجاب، احداث خانه‌های عالم و تجهیز سالن‌های ورزشی و مدارس، مساعدت شده است.

استاندار اردبیل گفت: ۱۵هزار نفر از افراد نیازمند مسکن تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، شناسایی شده‌اند که در این راستا زمین مورد نظر تأمین شده و با همکاری و حمایت بنیاد مستضعفان می‌توانیم خانه‌دار شدن این افراد را تحقق بخشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.