در نشستی با حضور معاون راهبردی قوه قضائیه از فعالان نهاد‌های ارفاقی، تخفیفی و مجازات‌های جایگزین، در دفتر دادستان مشهد تقدیر شد.

 صاحبکار معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: در طول  ۹سالی که قانون نهاد‌های ارفاقی تصویب شده است، سیاست قوه قضائیه بر حمایت از این نهاد‌ها بوده است.

او افزود: از نظر قوه قضائیه، قاضی مانند طبیبی است که می‌خواهد برای بیمارش نسخه بنویسد؛ بنابراین ما هیچ علاقه‌ای به صدور احکام سنگین نداریم.

معاون راهبردی قوه قضائیه ادامه داد : باید سامانه‌هایی طراحی شود که ما بتوانیم از بازگشت بزهکاران به جامعه و بازنگشتن آن‌ها به سوی رفتار‌های نادرست اطمینان حاصل کنیم و بازخورد‌های مطلوب آن‌را دریافت کنیم.

صاحبکار بیان کرد: خراسان رضوی، در زمینه نهاد‌های ارفاقی و کمک به بازگشت بزهکاران به جامعه پیشتاز است و از احکام ارفاقی و کمک به افرادی که قصد دارند حضوری مفید در جامعه داشته باشند استقبال می‌کند.

او تصریح کرد: ما امروز در جبهه جنگ حقوق بشر هستیم، دشمنان حجمه‌هایی بر جمهوری اسلامی وارد می‌کنند که ما نیز باید واکنش‌های مناسبی در مقابل آن‌ها داشته باشیم.

معاون راهبردی قوه قضائیه تاکید کرد: تصوری که عموم از قوه قضائیه در ذهن دارند نسبت به همکاران ما در دستگاه قضا باید اصلاح شود که زحمت آن بر روی دوش اصحاب رسانه است.

صاحبکار اظهار کرد: در خراسان رضوی نه فقط دستگاهی مثل بهزیستی بلکه تمامی دستگاه‌های شهری و استانی به عنوان نهاد ارفاقی شناخته می‌شوند و این درون خودش یک نوآوری است.

او افزود: برای سنجش اثر بخشی این حکم‌های ارفاقی، باید کارگروهی تشکیل بشود که نه به عنوان دادستانی بلکه به طور مستقل از اثر بخشی حکم ارفاقی اطمینان حاصل کنند و گزارش آن‌را به دستگاه قضایی و رسانه‌ها ارائه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار