سرهنگ رازقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

میانگین تصادف فوتی پایتخت در سال ۵۵۰ نفر است

معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت:بیشترین تخلفاتی که ما در محدوده مرکزی شهر می‌بینیم از طرف موتورسواران روی می‌دهد.

سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: شاید باور این مطلب  کمی  سخت باشد که بگوییم نصف تصادفات ما مربوط  به موتورسیکلت ها است.

وی افزود : میانگین تصادف فوتی در تهران در سال ۵۵۰ نفر است  و در  تصادفات دیگر نیز  در  برخی  مواقع این موتورسواران نقش  دارند مثلادر تصادف با عابر  پیاده که باعث  فوت عابر می شود باز  هم موتور سواران نقش  دارند 

سرهنگ رازقی  بیان کرد: ضرورت ساماندهی  موتورسواران و اصلاح رفتار  رانندگان بسیار  حائز  اهمیت است.

معاون عملیات   پلیس راهور تهران بزرگ  افزود: پلیس در  طول  سال برنامه های  ویژه ای  برای  اصلاح این وضعیت دارد و بجز  طرحساماندهی که در کنار اقدامات کف  خیابانی  مانند آموزش  و اطلاع رسانی  و اقدامات این چنینیکه توسط  معاونت آموزش  و فرهنگ ترافیک پلیس راهور  تهران بزرگ انجام می شود صورت می گیرد .

سرهنگ رازقی  افزود: در این مدت ما طرح موتوریار  را اجرا کردیم که تاثیر  بسیار  زیادی  در  کاهش  تخلفات داشته است و در  اینطرح موتورسوار  را که تخلفی  انجام داده است متوقف  و کاور  مخصوص به تن می پوشد و تابلوی ایستی  به وی  می دهیم که در  تقاطع نقش  پلیس را ایفا می کند و به عنوان پلیس وظایفی  را دقایقی  بر عهده بگیرد  و طرح برخورد با تخلفات خاص  موتورسواران را نیز  در  دستور  کار  داریم که از  فردا این طرح اجرا خواهد شد .

وی  گفت : تصادف  یک انتخاب  است و انتخاب نحوه غلط  رانندگی  با موتورسیکلت را انتخاب  کردن قطعا تصادف را در پی  خواهدداشت و اصلاح رفتار  باید صورت پذیرد تا شاهد حوادث  در  سطح معابر نباشیم.

سرهنگ رازقی گفت: بیشترین تخلفاتی  که ما در  محدوده مرکزی  شهر  می بینیم از  طرف  موتورسواران روی  می  دهد . تخلفاتی  که موتورسواران مرتکب آن می شوند و به شهروندان و عابرین پیاده آسیب  می رسانند .

سرهنگ رازقی  بیان کرد: در  حوزه ایمنی نیز اقدامات بسیاری  صورت گرفته است . متاسفانه در  محورهای  بزرگراهی تصادفات زیادی  از  ناحیه موتورسواران اتفاق می افتد که حتما باید  انضباط بخشی  صورت پذیرد .

وی  افزود: بیشتر  این موضوعات به فرهنگ ترافیک و اصلاح سبک رانندگی  راکبین موتورسیکلت که قشر جوانان را بیشتر  شامل  میشود  بازمی گردد . در  این حوزه هم می بایست اقدامات سلبی یعنی  برخورد با تخلفات  هم اقدامات ایجابی مانند فرهنگ سازی  واطلاع رسانی اتفاق  بیافتد که سبک رانندگی  مردم عوض  شود تا وضعیت بهتری  را شاهد باشیم .

برچسب ها: موتورسواران ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار