نقش شرکت هوایی در توسعه گردشگری استان یزد

استاندار یزد گفت: با راه اندازی شرکت هوایی در یزد، در گام دوم به دنبال تاسیس شرکت حمل و نقل ریلی تا دهه فجر سال آینده هستیم.

مهران فاطمی استاندار یزد از حمل و نقل به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم فعالان بخش گردشگری یاد کرد و گفت: ما برای توسعه گردشگری به خصوص گردشگری سلامت که مسافرانی از همه کشور‌های همسایه داریم، به چنین شرکت هواپیمایی نیاز داشتیم.

او افزود: استانداران و مدیران استان در گذشته تلاش کردند تا این شرکت راه اندازی شود، اما به نتیجه نرسیدند و هم اکنون به همت فعالان بخش خصوصی و بخش صنعت و معدن استان، این شرکت با مشارکت شرکت چادرملو و یکی از بهترین شرکت‌های پروازی کشور به سرانجام رسید.

استاندار یزد با اشاره به راه اندازی این شرکت با سرمایه قریب به هزار میلیارد تومان تصریح کرد: گرفتن مجوز‌ها یک فرآیند پیچیده است و باید حداقل دو پرواز از خارج کشور خریداری می‌شد و این شرکت با پنج فروند هواپیما کار خود را آغاز کرده که دو تا خارجی و سه تا داخلی است.
او درباره برنامه پروازی این شرکت اظهار داشت: پرواز‌های داخلی شامل مشهد، تهران، تبریز و سواحل جنوب کشور است که البته از قبل بودند، اما به دلیل اینکه شرکت هواپیمایی نداشتیم، یا کنسل شده تا تناوب زمانی خوبی نداشتند.

فاطمی از ترکیه، امارات، عمان، هند و کشور‌های سواحل شمالی کشور به عنوان پرواز‌های خارجی یاد کرد و ادامه داد: گرفتن مجوز و جا افتادن شرکت پروازی یک مسیری را دارد که به مدت سه ماه به صورت آزمایشی می‌تواند کار‌های خود را انجام داده و مجوز‌ها را گرفته تا برنامه پرواز ارائه شود.

او در پاسخ به این مساله که شرکت هواپیمایی ویژه افراد مرفه جامعه است، توضیح داد: ما هم به حمل و نقل ریلی و هم به حمل و نقل هوایی نیاز داریم و نمی‌توانیم به گردشگری که از خارج می‌آید، بگوییم هواپیما نداریم.

استاندار خاطرنشان ساخت: حتی دهک‌های پایین جامعه نیز در صورت بیماری یا امر مهم به هواپیما نیاز دارند، اما بر شرکت پروازی تمرکز نکردیم بلکه راه اندازی شرکت حمل و نقل ریلی در حوزه بار و مسافر را مدنظر قرار داریم.

فاطمی ابراز امیدواری کرد که شرکت حمل و نقل ریلی در حوزه بار و مسافر تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.