استاندار لرستان گفت: در راستای تبیین هر چه بهتر اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، این مهم باید در سرلوحه امور قرار گیرد.

فرهاد زیویار در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: ما باید با مناسبت‌های دینی و مذهبی ارتباط برقرار کنیم و اصل و اساس این ارتباط رویکرد کمال گرایانه بوده که در اذهان مردم ایران ایجاد شده است.

وی با اشاره به لزوم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در امور زندگی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی و شهید عجمیان شهدایی هستند که در حد نهایی فرهنگ ایثار و شهادت قرار دارند و سرفصل ایثار و شهادت را به مردم یادآوری می‌کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه تمام مناسبت‌های قابل احترام و گرامی هستند ادامه داد: مناسبت‌های ملت ایران با دیگر مناسبت‌های دنیا قابل قیاس نیستند و در اوج خصلت‌های انسانی قرار دارند و فرهنگ مسلمانان قابل ستایش است.

زیویار عنوان کرد: مناسبت‌های مسلمانان به قدری عظیم هستند که حتی رهبران جوامع دیگر نیز ارادت به پیامبر و ائمه ما دارند و حتی دشمنان پیامبر و امام علی (ع) در مقابل آنان زانو می‌زدند.

استاندار لرستان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فراتر از مهارت و حرفه است و در فرهنگ عاشورا رویکرد و خط کمال گرایانه جابجا و بحث ولایت و انسان کامل مطرح می‌شود.

وی افزود: در راستای ترویج هر چه بهتر فرهنگ ایثار و شهادت باید تبیین و فرهنگ سازی نیز در سرلوحه امور قرار گیرد.

زیویار اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان اقدامات لازم در زمینه گرامیداشت روز شهید را انجام دهند و تبیین اساسی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت اوج گذشت و کمال است ادامه داد: شهادت و ایثار باید به نحوی تبیین شود که برای تمام جوامع دنیا الگو باشد و اصل فرهنگ ایثار و شهادت این است که این ظرفیت‌های فرهنگی مذهبی دینی را به خوبی تبیین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.