فرماندار الیگودرز گفت: ۴۰ مسافر گرفتار در برف که مسیر خود را گم کرده بودند توسط نیرو‌های امداد جمعیت هلال احمر این شهرستان امدادرسانی شدند.

 ایمان خسروی فرماندار الیگودرز اظهار کرد: روز دوشنبه هفته جاری ۴۰ نفر با ۲ دستگاه مینی‌بوس از سمت کوهرنگ به روستای صعب‌العبور "سرآغاسید" قصد حرکت داشته که به‌علت بسته بودن مسیر اصلی، راه پشت‌کوه ذلقی الیگودرز را برای ادامه مسیر انتخاب می‌کنند.

او گفت: این افراد به‌علت نقص فنی یکی از مینی‌بوس‌ها در میانه راه گرفتار شده و حدود ۲۴ ساعت به‌دلیل ناآگاهی از مسیر در شرایط جوی گرفتار می‌شوند و این ساعات را بدون آذوقه و وسایل گرمایشی به‌سر می‌کنند.

 فرماندار الیگودرز ادامه داد: مسافران روستای سرآغاسید در بخش ذلقی قصد عبور از منطقه چال‌فره، روستای چین، روستای صالح‌کوتاه، روستای خویه و سرآغاسید را داشتند که به‌علت مسدودبودن مسیر، در برف و گل‌ولای گرفتار می‌شوند.

خسروی اظهار کرد: نیرو‌های راهداری حوزه چهارمحال‌وبختیاری از دوشنبه ظهر تا روز سه‌شنبه هرچه تلاش می‌کنند موفق به نجات ۴۰ مسافر نمی‌شوند و آنان به‌ناچار شب را در خودرو‌ها صبح می‌کنند.

او افزود: از صبح روز سه‌شنبه که گرفتارشدن ۴۰ مسافر بختیاری گزارش شد، نیرو‌های هلال‌احمر این شهرستان بلافاصله با یک تیم امدادونجات روستایی در بخش ذلقی به منطقه اعزام شدند این افراد ۴۸ ساعت بدون آذوقه مانده بودند که بلافاصله اقلام خوراکی بین آنان توزیع شد.

 فرماندار الیگودرز بیان کرد: مسافران بختیاری با رایزنی‌های انجام‌شده در منزل یکی از اهالی روستای کی‌وار سکونت داده شدند و تمام وسیله‌های آن‌ها نیز به منزل این فرد منتقل شد همچنین مسافران گرفتار در برف الیگودرز صبح روز چهارشنبه با گسیل چند دستگاه خودروی کمک‌دار از منطقه خودشان بدون هیچ مشکلی به روستای سرآغاسید منتقل شدند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.