مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۱۷ درصد اشتغال استان مربوط به تعاونی‌هاست این روند همچنان رو به رشد است.

بهروز رحیم‌زاده صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت اشتغال در اردبیل گفت: بهره‌مندی از فرصت‌های اشتغال در بخش تعاونی‌های استان برای برخورداری از تنوع بیشتر و بهتر به عنوان اولویت مهم و اساسی مطرح بوده و در این زمینه با توجه به اینکه استان از ظرفیت خوبی در بخش توسعه و بالندگی اقتصادی تعاونی‌ها برخوردار است باید تمهیدات لازم در این زمینه به عمل آید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه 130 هزار نفر از اعضای تعاونی‌ها در راستای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و صادراتی تلاش اساسی و همه‌جانبه دارند می گوید: اشتغال ایجاد شده در بخش تعاون پایدار بوده و با توجه به اینکه 17 درصد اشتغال استان مربوط به تعاونی‌ها است این روند همچنان رو به رشد است.

به گفته او، با توجه به اینکه بخش عظیمی از اشتغال مربوط به تعاونی‌ها است و حتی بخش عظیمی از ظرفیت‌های گردشگری نیز در قالب تعاونی‌ها اداره می‌شود بنابراین در حوزه صادرات به دنبال نقش‌آفرینی با سازمان صمت هستیم.

رحیم‌زاده گفت: تولید و صادرات محصولات متنوع با استانداردهای جهانی و توسعه فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی مرزنشینان در استان با حمایت از شرکت‌های تعاونی سبب شده تا اشتغال و درآمدزایی ایجاد شود و بتوان در راستای توسعه اقتصاد استان گام‌های اساسی و هدفمند برداشت.

او می گوید: تقویت و توسعه تعاونی‌ها برای ارتقای فعالیت‌ها و نیز جلوگیری از تمرکز آن در مرکز استان و توزیع عادلانه آن در تمامی استان به عنوان اولویت‌های مهم و اساسی بوده و در این زمینه درصدد هستیم با گستردگی تعاونی‌ها و ایجاد تنوع در تولید محصولات و فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف به اهداف خود دست یابیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: علی‌رغم اینکه بیشتر از 60 درصد تعاونی‌ها در اردبیل متمرکز شده ولی درصدد هستیم با تنوع تولیدات محصولات و فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف به تمامی اهداف مربوطه دست یافته و با پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای تعاونی‌های فعال به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.