به گفته مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد از سال تحصیلی آینده ، هیچ مدرسه کانکسی در این استان نخواهیم داشت.

حسینی نیک گفت: از مهر ماه ۱۴۰۱ تاکنون ۹۲ مدرسه با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان ساخته شد. 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس این استان با بیان اینکه  ۳۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز و بدون معارض استان کهگیلویه و بویراحمد در حال جمع آوری است، افزود: تاکنون ۳۵ مدرسه تحویل آموزش و پرورش شد و از مهر ماه سال ۱۴۰۲ هیچ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر بدون معارض در استان نخواهیم داشت.

حسینی با اشاره به کذب بودن سرانه فضای آموزشی به نام استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور تصریح کرد: سرانه آموزشی این استان ۸.۳ متر مربع ثبت شده است در حالی که سرانه واقعی این استان حدود پنج متر مربع و در شهرستان بویراحمد سه متر است بطوریکه هم اکنون در شهرستان بویراحمد با بحران فضای آموزشی مواجه هستیم.

او گفت: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته در سطح کشور در حال اصلاح این سرانه هستیم که از مهر ماه ۱۴۰۲ این سرانه تغییر خواهد کرد.

مدیرکل توسعه تجهیز و نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از مهر ماه امسال تاکنون ۳۲ زمین چمن مصنوعی ورزشی درون مدرسه‌ای تحویل آموزش و پرورش استان و بیش از ۳۰ چمن مصنوعی نیز از سوی آموزش و پرورش ساخته شد.

حسینی نیک افزود: مهرماه امسال بیش از ۷۰۰ موتورخانه مدارس استان تعمیر و بازدید شدند و نگذاشتیم در فصل سرما دانش آموزی در استان بدلیل سرما و نبود سیستم گرمایشی از کلاس درس محروم شود.

او تصریح کرد: در سطح استان ساخت سرویس بهداشتی۱۳۰ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی آغاز شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار طی امسال برای تجهیزات مدارس استان اختصاص داده شد همچنین ۳۰۰ کامپیوتر و ۸ هزار متر موکت خریداری و تحویل مدارس دادیم.

حسینی با اشاره به وجود مدارس سنگی ناایمن در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون ۷۶۶مدرسه نا ایمن با ۱۸۳۰ کلاس درس و ۲۳۰ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی، ۲۶۰ مدرسه فاقد دیوارکشی و حصارکشی، ۷۰ مدرسه نیازمند تعمیرات و ۳۰۰ مدرسه نیازمند انشعاب در این استان وجود دارد.

او اظهارکرد: ۹۰ هزار مترمربع ایزوگام و ۸۰ هزار متر آسفالت در مدارس استان انجام شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۴ طرح در سال ۱۴۰۱ قرارداد منعقد شد که ۹۰ درصد این تعداد طرح تا پایان امسال تکمیل می شود.

حسینی نیک تصریح کرد: ۱۴ میلیارد تومان در زمینه سیستم گرمایشی و تعویض موتورخانه مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۹۰ درصد سیستم گرمایشی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد استاندارد است و ۱۰ درصد هم اکنون از بخاری نفتی استفاده می‌کنند.

حسینی ادامه داد: برای هوشمند سازی ۲۰ درصد مدارس استان به ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.