امینی فر سخنگوی انجمن اسقاط خودرو گفت: اکنون در بخش خودروهای سنگین به ازای تولید چهار دستگاه باید یک گواهی اسقاط ارائه شده یا معادل ۱.۵ درصد قیمت یک خودرو پرداخت شود.
به گفته او، بیشاز ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده دیزلی داریم که در انتظار نوسازی و مشارکت در طرحهای جایگزینی هستند.
امینی فر گفت: به نظر من دولت اگر قصد دارد مشکل فرسودگی را حل کند، باید تسهیلاتی را برای مدلهای دیزلی در نظر بگیرد و با پرداخت وامهای کمبهره، مالکان این خودروها را به مشارکت در طرحهای نوسازی هدایت کند.
سخنگوی انجمن مراکز خودرو گفت: تنها راه نوسازی ناوگان فرسوده، ایجاد مشوق و پرداخت تسهیلات درست و منطقی به مالکان فرسودههاست.
او گفت: ۳۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه فرسوده در سال گذشته اسقاط شد که به اعتقاد بنده پرداخت پول بهجای اسقاط خودروهای فرسوده چاره ساز نیست.
او گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار دستگاه وسایل حمل و نقل عمومی و کامیون فرسوده در کشور وجود دارد.