ضرورت رفع معضل بیکاری در بین جوانان به صورت ریشه‌ای

نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: معضل بیکاری که موجب بروز اعتیاد، طلاق، دزدی و حاشیه‌نشینی می‌شود، باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

جعفر عسگری‌حسنوند در نشست اعضای شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مردم در رفع مشکل بیکاری در استان راهگشا خواهد بود در این راستا باید قضات در شهرستان‌ها نیز مجاب شده و وقت بیشتری را در این خصوص به مردم اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم کوهرنگ با بارش نزولات آسمانی در مشقت قرار دارند، افزود: این شهرستان از محروم‌ترین شهرستان‌های چهارمحال‌وبختیاری است که شهرداری آن امکانات لازم و نیروی مورد نیاز برای برف‌روبی و امدادرسانی به مردم را ندارد، لذا توسعه شهرستان‌های دارای ظرفیت باید در دستور کار جدی مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد.

عسگری‌حسنوند اضافه کرد: رؤسای ادارات باید از ظرفیت شورا‌ها در سطح شهرستان برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند، همچنین حضور شورا‌ها در بازدید‌های میدانی مدیران استانی و کشوری از مناطق و طرح‌های شهرستان‌ها بسیار راهگشا است، چراکه اعضای شورا‌های اسلامی افرادی مطلع و آگاه به مسائل حوزه‌های مختلف هستند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به عدم شناخت شهروندان از تشکل‌های مردم‌نهاد، گفت: در مواردی تشکل‌های مردم‌نهاد با تشکل‌های احزاب سیاسی اشتباه گرفته می‌شود، لذا نخستین گام در گسترش این موضوع مهم، آموزش است.

عسگری‌حسنوند ارتباط با بدنه فعال اجتماعی را موضوعی مهم دانست و اظهار داشت: دیدار مدیران با شورا‌های اسلامی منجر به تقویت گفتمان وحدت، همدلی، انسجام و وفاق بین مردم و مسئولان می‌شود.

وی تصریح کرد: در جریان سیل اخیر، زندگی عشایر نابود شد و پس از این بحران، چادر عشایری و امکانات نیز به طور کامل به آن‌ها نرسید، همچنین سهمیه امکانات امدادی که به شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شد، با آمار خسارت‌دیدگان تفاوت بسیاری داشت.

عسگری‌حسنوند بیان داشت: در فرایند تکمیل و راه‌اندازی ساختمان بخشداری صمصامی، ارتقای بخش بازفت به شهرستان و طرح ارتقای منطقه موگویی و روستای میهه به بخش، باید تسریع شود و ۵۴ کیلومتر جاده‌های روستایی بخش بازفت تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به لزوم لایروبی رودخانه بازفت و تسریع در روند ساحل‌سازی حاشیه این رودخانه، افزود: توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری بخش بازفت ضروری است تا معضلات موجود هرچه سریع‌تر رفع شود.

عسگری‌حسنوند ادامه داد: این منطقه ظرفیت مناسبی برای گردشگری و پذیرش مسافران دارد و نیاز است مسئولان شهری توجه ویژه‌ای به ارتقای این ظرفیت مهم در شهر بازفت داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار