شفافیت ابزاری برای تحقق نظارت مردم بر عملکرد شهرداری

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: مردم بهترین ناظر بر عملکرد و فعالیت‌های شهرداری در امور داخلی و همچنین در سطح شهر هستند.

محمد مهدی نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: از ابتدای شورای ششم، یکی از وعده‌های اعضای شورای اسلامی شهر، شفافیت و اطلاع رسانی مناسب تمام امورات داخلی شهرداری برای مردم است تا مردم از عملکرد شورا و شهرداری مطلع باشند.

به گفته او، ضرورت دارد تمام سازمان ها، مناطق و معاونت‌های شهرداری اطلاعات لازم را در سامانه شفافیت شهرداری بارگذاری کنند و اطلاعات سامانه بروز رسانی شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: مقرر شد تا ۲۰ اسفند امسال به مدیر بازرسی شهرداری زمان داده شود که تمام قرارداد‌های شهرداری، گزارش عملکرد سالانه مناطق و سازمان‌های شهرداری، بودجه، پروانه‌های ساختمانی صادره، وضعیت سرمایه انسانی، حقوق پرسنل شهرداری و تمام منابع و درآمد‌های شهرداری در سامانه شفافیت ثبت شود.

نیکونژاد خاطرنشان کرد: اصطلاح شهرداری شیشه‌ای که لقلقه زبان خیلی‌ها شده بدون بروز رسانی و ساماندهی سامانه شفافیت محقق نمی‌شود.

او افزود: مقرر شد از آنجا که در شهرداری و شورا چند دسته از اطلاعات برای شهروندان مهم است که اگر این اطلاعات به موقع اطلاع رسانی و بروز رسانی نشود، به سرمایه و اعتماد اجتماعی آسیب می‌رساند و، چون این سرمایه، پول و اعتبار امانتی است که از طرف مردم به شهرداری سپره شده لذا مردم باید در جریان هزینه کرد آن قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر در پایان گفت: مردم می‌توانند تمام نظرات، نقد‌ها و پیشنهادات خود را از طریق سامانه با شهرداری در میان بگذارند به نحوی که تعامل شهرداری و شهروندان دوطرفه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.