در آستانه فرارسیدن سالروز ولادت امام عصر (عج) شب شعر «جمال جانان» با محوریت شعر آئینی در مشهد برگزار شد.

 در این مراسم جمعی از اساتید و شاعران آیینی کشور ضمن بیان اشعاری در مدح وبرگزاری شب شعر آئینی جمال جانان در مشهد منقبت ائمه معصومین (ع)، سال‌ها خدمت استاد محمدجواد غفورزاده (شفق) به خاندان عصمت و طهارت (ع) را گرامی داشتند.

حکیمی  مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: آنگاه که شعر نه در ترویج بی اخلاقی و ظلم، بلکه در ترویج اخلاق و مفاهیم مفاهیم والای انسانی و الهی، مبارزه با ظلم و گسترش عدالت و خیر و نیکی راه به پایان ببرد، یک شعر آئینی به حقیقت سروده شده است.

او افزود: شعر آیینی، شعری نیست که صرفا به وصف یا به مدح یا به مرثیه معصومین بپردازد بلکه شعر آیینی اخلاق و مفاهیم و معارف اهل بیت (ع) را ترویج می‌کند، و جامعه را به پیش می‌برد و انسان‌ها را پیرو این مفاهیم می‌سازد.

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ادامه داد: خراسان نیز مهد شعر فارسی است و شعر و ادب فارسی با خراسان گره خورده است.

حکیمی بیان کرد: خرسندم از این که فرصتی برای قدردانی از استاد شفق فراهم شد، شاعری که مفاهیم شعر انسانی و ولایی را در شعر خود بیان و شاگرد پروری کرده است.

حاضران در مراسم اشعاری را به خاندان عصمت و طهارت (ع) تقدیم کردند؛ و در پایان این مراسم نیز از یک عمر خدمت خالصانه محمدجواد غفورزاده (شفق) قدردانی شد.

«محمدجواد غفورزاده» متخلص به «شفق» در سال ۱۳۲۲ در مشهد متولد شد، وی از ابتدای سال‌های نوجوانی به شعر علاقه نشان داد و با حضور در مجالس اهل‌بیت (ع) اشعار او رنگ و بویی ولایی به خود گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.