پس از مشاهده سویه جدید بیماری تب برفکی در کشور عراق ستاد هماهنگی مقابله با این سویه جدید در استانداری گلستان تشکیل شد.

با توجه به گزارشاتی مبنی بر بروز سویه جدید بیماری تب برفکی در کشور عراق و خطر نفوذ بیماری به داخل کشور، ستاد هماهنگی ویژه با موضوع پیشگیری از رخداد سویه جدید بیماری تب برفکی در استان تشکیل شد.


نخستین جلسه این ستاد با موضوع اقدامات دامپزشکی در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری، برنامه ریزی در خصوص کنترل تردد و نقل و انتقال دام، ساماندهی میادین دام با حضور مدیر کل دامپزشکی، معاون سلامت، حوز‌های معاونت استانداری، جهاد کشاورزی، راهداری، امور عشایری، اتحادیه‌های دامداران و دیگر ادارات ذیربط در محل استانداری تشکیل شد.


کاووسی مدیرکل دامپزشکی گلستان در این جلسه گفت: بیماری تب برفکی بعنوان یکی از بیماری‌های ویروسی مرزگذر با توانایی واگیری و شیوع بالا در جمعیت دام سبک و سنگین همواره بعنوان یک تهدید جدی برای جمعیت دامی مطرح است و در صورت ابتلای دامها، سرعت انتشار آن سریع و گسترده خواهد بود.


او افزود: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون و پایش، مراقبت دامپزشکی استان و آگاهی بخشی و الزام دامداران، چوبداران و دلالان به رعایت دقیق اقدامات امنیت زیستی، تاکنون استان گلستان عاری از بیماری تب برفکی بوده و تمام تلاش بر این خواهد بود که با آموزش، پایش و مراقبت و اقدامات قرنطینه ایی، این شرایط را کنترل کنیم.


دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: دستگاه‌های مرتبط بخصوص پلیس مکلف به نظارت و کنترل ورود دام زنده به استان است.


او افزود: از تشکیل قرارگاه عملیاتی دامپزشکی در مقابله با بیماری تب برفکی حمایت می‌کنیم و میادین بزرگ دام زنده در گنبدکاووس، آق‌قلا و ترکمن و سایر میادین دام رسمی به صورت ویژه نظارت و کنترل و ضدعفونی شوند و با تدابیر لازم محل‌های فروش موقت دام زنده جمع‌آوری شود.

دهنوی افزود: دامداری و دامپروری یکی از مشاغل اصلی مردم استان گلستان به ویژه روستانشینان است و نباید اجازه دهیم شرایط به سمتی پیش برود که این قشر پرتلاش دچار زحمت و خسارت شوند.

برچسب ها: دامپزشکی ، تب برفکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار