رییس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین گفت: با توجه به جمعیت دانش آموزی استان، فقط ۲۶۳ مشاور در مدارس قزوین به دانش آموزان خدمات ارایه می‌کنند .

ناصر حقایق پور رییس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین با اشاره به کمبود مربی پرورشی و مشاور در مدارس استان، گفت: با توجه به جمعیت دانش آموزی استان، ۲۶۳ مشاور در مدارس قزوین به دانش آموزان خدمات ارایه می‌کنند در حالی که مدارس ما نیازمند یک هزار و ۲۷۰ مشاور تربیتی است.

ناصر حقایق پور افزود: مشاوران کنونی براساس فراوانی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در مدارس و حاشیه شهر‌ها فعالیت می‌کنند و این در حالی است که دانشگاه فرهنگیان بایستی مشاوران بیشتری را جذب کند تا کمبود‌ها در این زمینه به نوعی جبران شود.

به گفته وی، استخدام آموزش و پرورش یا جذب از طریق ماده ۲۸ در رشته‌های مشاوره، روانشناسی و علوم تربیتی نیز باید افزایش یابد.

این مسوول ادامه داد: در عین حال می‌توان با موافقت تغییر رشته برخی از آموزگاران و دبیران نسبت به رفع کمبود در حوزه مشاوران تربیتی نیز اقدام کرد، هر چند طی سال‌های گذشته برای جذب مشاوران برنامه‌ای اندیشیده نشده بود و امروز نیز به دلیل بازنشسته شدن مشاوران قبلی با مشکلاتی در این حوزه روبرو هستیم.

رییس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین یادآور شد: به دلیل کمبود مشاور، مربیان پرورشی در سطح این استان به هیچ عنوان نباید از این حوزه خارج شوند مگر اینکه ارتقا پیدا کنند، خوشبختانه از سال ۹۶ نیز دانشگاه فرهنگیان قزوین اقدام به تربیت و جذب مربیان امور تربیتی نیز کرده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که کمبود در بخش مربیان به اندازه مشاوران نیست، اما در شرایط کنونی مدارس زیر ۶۰ دانش آموز از داشتن مربی محروم هستند.

حقایق پور تاکید کرد: فراخوان آزمون جذب افراد علاقه‌مند به حوزه مشاوره از طریق دانشگاه فرهنگیان و هم ماده ۲۸ در اردیبهشت ماه سال آینده اطلاع رسانی خواهد شد تا معلمان علاقه‌مند در این حوزه فعالیت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار