توانمندسازی دانش آموزان توسط باشگاه کارآفرینان نوجوان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از آموزش و توانمندسازی ۲۸۵ دانش آموز توسط باشگاه کارآفرینان نوجوان خبر داد.

فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به ماموریت اداره کل در راستای توسعه و ترویج کارآفرینی در استان، گفت: در راستای تقویت مهارت‌های نرم و کارآفرینانه دانش آموزان مستعد با اهداف نگرشی، «باشگاه کارآفرینان نوجوان» با رویکرد توانمندسازی و مهارت افزایی دانش آموزان متوسطه اول و دوم در سال ۹۸ اجرایی شد و تاکنون ۷ باشگاه در این راستا راه اندازی و در حال ارائه آموزش در سطح استان هستند.

او افزود: در حال حاضر تعداد ۲۸۵ دانش آموز دختر و پسر در کلاس‌های آموزشی این باشگاه آموزش‌های لازم را فرا گرفتند که نیمی از آن‌ها در رده‌های سنی ۹ تا ۱۲ سال و مابقی در در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال مشغول تحصیل و آموزش هستند.

فلاحتی به تفاهم نامه منعقد شده در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری اشاره و اظهار کرد: به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح مصوب شد جلساتی با عنوان اتاق فکر باشگاه کارآفرینان در طول سال برگزار و از نظرات افراد با تجربه و ایده پرداز استفاده شود.

او ادامه داد: امید است با استمرار و تداوم این نشست‌ها ضمن شناسایی مشکلات و چالش‌های طرح، با هماهنگی بیشتری این طرح را پیگیری و اجرایی کنیم.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در ادامه افزایش توانایی‌های کارآفرینانه در جامعه هدف را از مهمترین دلایل راه اندازی این باشگاه عنوان کرد و افزود: به طور کلی با اجرایی شدن این طرح انتظار میرود تا تقویت نگرش کارآفرینانه کودکان و نوجوانان، افزایش خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، میل به موفقیت، آشنا نمودن اولیای دانش آموزان با مباحث کارآفرینی به منظور تربیت کودکان و نوجوانان در محیط خانواده برای افزایش توانایی¬های کارآفرینانه آنان، حاصل گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.