براساس گزارش وال استریت ژورنال، درآمد توئیتر در آخرین ماه میلادی حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وال استریت ژورنال روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که درآمد توئیتر در ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی) حدود ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

این گزارش پس از آن منتشر شد که ایلان ماسک مسئولیت این شرکت را در ۲۷ اکتبر (۵ آبان) بر عهده گرفت و بعد از آن چندین تبلیغ کننده هزینه تبلیغات خود را در این پلتفرم کاهش دادند که بر اساس داده‌های Standard Media Index منجر به کاهش ۷۱ درصدی هزینه تبلیغات توئیتر در ماه دسامبر شد.

ماسک که در ماه آذر درباره احتمال ورشکستگی توئیتر هشدار داده بود، یک ماه بعد گفت که این شرکت در مسیری قرار دارد که در سال ۲۰۲۳ تقریباً به میزان قابل توجهی جریان نقدی برسد. توئیتر در ماه ژانویه اولین سود وامی که ایلان ماسک برای خرید این پلتفرم از بانک گرفته بود را پرداخت کرد.

این پلتفرم برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی دست به اخراج‌های گسترده زده است که عده‌ای معتقدند همین اخراج‌ها باعث ایجاد قطعی گسترده اخیر توئیتر شد. زیرا نیروی متخصصی که جلوی این مشکل را می‌گرفت اکنون در شرکت حضور نداشت. ماسک در جلسه‌ای با کارمندان خود ادعا کرده بود که توئیتر اکنون فعالانه برای موقعیت‌هایی در زمینه مهندسی و فروش استخدام خواهد داشت؛ او همچنین از کارکنان خواست تا نامزد‌های احتمالی را معرفی کنند. با این حال، او هر از چند گاهی کارکنان خود را اخراج می‌کند.

از طرفی دیگر خبر‌ها حاکی از این است که برخی از شرکت‌های فناوری از جمله توئیتر برای افزایش درآمد اقدام به ارائه پولی خدمات خود کرده اند این پلتفرم نیز علامت تأیید آبی را به عنوان یک گزینه قابل خرید عرضه کرد و منجر به آشفتگی برای عده‌ای از کاربرانش شد.

منبع: رویترز

برچسب ها: توئیتر ، کاهش درآمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.