سند دار شدن ۹۸ درصد از عرصه‌های طبیعی آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: برای ۹۸ درصد از عرصه‌های طبیعی استان، اسناد مالکیت صادر شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: برای ۹۸ درصد از عرصه‌های طبیعی شامل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار جنگل، مراتع و عرصه طبیعی نقشه کاداستر و سند مالکیت صادر شده است و مشکلی در زمینه شناسایی عرصه‌های طبیعی نداریم.

سیدنبی قائمی میرآبادی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی در پنج حوزه حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیع و همچنین زراعت چوب ومدیریت جامع حوزه های آبخیز فعال است افزود: ۷۵ درصد از عرصه های مختلف این استان منابع طبیعی است.

وی ادامه داد: تاکنون در قالب ۹۴۰ پلاک رفع تداخلات شده وحق وحقوق دولت و اشخاص مشخص شده است که ۳۴۰ آن در سال جاری بوده است.

ظرفیت مراتع استان جوابگوی تعداد دام نیست

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار خانوار بهره بردار عرصه‌های طبیعی در استان شناسایی شده‌اند، ادامه داد: تعداد دام متکی به مرتع چهار میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مازاد بر مراتع آذربایجان غربی است.

قائمی  اظهار کرد: ۵۳۸ فقره پرونده چرای غیرمجاز در خارج از فصل چرا برای متخلفان در این استان تشکیل شده که شامل بیش از ۸۴ هزار واحد دامی است.

وی یادآور شد: گشت زنی مرتب در عرصه‌های طبیعی استان با بکارگیری ۴۰ نفر برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در دست اجراست و برای این منظور ۴۰ دستگاه جی پی اس نیز خریداری و بر روی ماشین‌های گشت نصب شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تاکید کرد: در راستای مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط، امسال در یک هزار و ۵۵۷ هکتار از جنگل‌های پیرانشهر و سردشت عملیات محلول پاشی انجام شد.

قائمی با اشاره به اینکه سهم استان در تولید نهال در طول چهار سال به 50 میلیون اصله رسیده است افزود: سهم آذربایجان غربی تولید سالانه هشت میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهاد بود که این میزان امروز به پیشنهاد استاندار آذربایجان غربی به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماشاله
۲۳:۳۹ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
ای هموطن رای یک برگ برنده در مقابل پیروزی در مقابل دشمنان است چطور یه باخت فوتبال را تحمل نمکنیم درحالیکه برای شما دل هموطن شاد و پیروز خواهد شد پس بشتابید رای خود را سرنوشت خود رابه رخ بکش بخدا قسم ایران مردمان مهربان دارد وباغیرت خود باناموس خود به فرمان رهبر ترک کرد بلوچ لر وصدها نژاد دیگر پای صندوق رای بروید زنده باد ایران زنده باد رهبر
Iran (Islamic Republic of)
سید شیرکو دژم
۲۰:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
طلاست.حق شناس