تشکیل پرونده برای دو هزار و ۷۱۹ واحد صنفی قزوین

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین از تشکیل پرونده برای دو هزار و ۷۱۹ واحد صنفی قزوین به دلیل عدم درج قیمت خبر داد .

محمدعلی بیشه‌ای معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین، عدم درج قیمت را بیشترین تخلف صنفی در استان عنوان کرد و گفت: امسال در این رابطه برای ۲ هزار و ۷۱۹ واحد صنفی استان (به جز واحد‌های عرضه محصولات غذایی و کشاورزی) پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال شد.

بیشه‌ای افزود: واحد‌های صنفی باید قیمت کالا رو به رویت مشتریان برسانند و کوتاهی در این رابطه تخلف صنفی محسوب می‌شود.

وی، عدم صدور فاکتور را نیز از دیگر تخلفات صنفی برشمرد و گفت: در صورت اعلام مشتریان به سامانه‌های نظارتی از جمله ۱۲۴ برای واحد‌های متخلف پرونده تشکیل خواهد شد.

این مسوول گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۶۵۲ واحد صفنی قزوین به دلیل عدم صدور فاکتور پرونده تشکیل شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین افزود: از ابتدای سال جاری بازرسان این سازمان برای هزار و ۹۵۹ واحد صنفی به دلیل تخلف گران فروشی و برای ۹۴۴ واحد به دلیل تخلف کم فروشی پرونده تشکیل داده و به تعزیرات ارسال کردند.

وی در ادامه با اشاره به تشدید طرح بازرسی از اصناف در آستانه سال نو، گفت: ۱۰ تیم دو نفر صبح و عصر نسبت به بازرسی از اصناف اقدام می‌کنند.

این مسوول با این توضیح که بازرسان این سازمان به بازرسی از اصناف غیر کشاورزی می‌پردازند و بازرسی از اصناف مرتبط با محصولات غذایی با سازمان جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: اولویت بازرسی‌ها در این ایام با اصنافی مانند مکانیکی ها، فروشندگان قطعات خودرو، آرایشگاه ها، فروشندگان لوازم خانگی، مبل فروشی ها، خیاطی ها، لباس فروشی ها، تعمیرات لوازم خانگی، فروشگاه‌های خدمات کامپیوتری و مشاوران املاک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار