مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: چهار واحد درمانی و خدماتی فاقد مجوز در این شهرستان، با حکم مراجع قضایی پلمب و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

علی حسین زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: این واحد‌ها شامل ۲ واحد دندانپزشکی غیرمجاز به علت دخالت در امور داندانپزشکی، یک واحد تزریقات و پانسمان فاقد مجوز‌های قانونی و یک آرایشگاه زنانه به علت انجام لیزر و دخالت در امر درمان بودند با دستور مقامات قضایی و با حضور مسوولان بهداشتی و انتظامی پلمب شد.

وی با اشاره به ادامه برخورد قانونی با مراکزی که بدون مجوز قانونی در امر پزشکی و دندانپزشکی فعالیت می‌کنند، افزود: این گونه مراکز بدون داشتن تخصص و مهارت لازم و عدم رعایت موازین بهداشتی ضمن دخالت غیر قانونی در امور درمان باعث شیوع بیماری‌های واگیردار، عفونی و مسری در سطح جامعه می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان از شهروندان خواست تا از حضور در این گونه مراکز جهت دریافت خدمات خودداری کرده و خدمات درمانی مورد نیاز خود را از مراکز درمانی دارای مجوز قانونی دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در راستای تضمین ارائه خدمات درمانی ایمن به شهروندان نظارت بر واحد‌های دندانسازی و دندانپزشکی به صورت جدی انجام می‌شود.

حسین زاده یادآور شد: استفاده از شماره نظام پزشکی یا مجوز وزارت بهداشت باید مهمترین درخواست مراجعان پیش از انجام اعمال مختلف درمانی باشد که در برخی موارد مورد غفلت قرار می‌گیرد.

وی گفت: امسال ۱۱ مرکز غیرمجاز بهداشتی و درمانی در این شهرستان پلمب و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شده است.

بوکان با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.