وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای سخنان وزیر امور خارجه آمریکا را غیرمسئولانه و غیرمنطقی خواند.

وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای سخنان وزیر امور خارجه آمریکا در تاریخ هشتم ماه جاری میلادی را غیرمسئولانه و غیرمنطقی خواند و تاکید کرد او واقعیت‌ها را تحریف کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، در این بیانیه آمده است: اگر تامین مالی و تجهیز گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا و متحدانش نبود، تروریست‌ها نمی‌توانستند علیه ملت سوریه مرتکب جنایت شوند و زیربنا‌های این کشور و آثار تاریخی آن را تخریب کنند. بی شک وزیر کنونی امور خارجه آمریکا و پیشینیان او نمی‌توانند دستانشان را که آغشته به خون مردم سوریه است پنهان کنند. اینکه وزارت امور خارجه آمریکا از ادامه حمایت از گروه‌های مسلح سخن می‌گوید دلیل آشکاری است که دولت‌های آمریکا در ۱۲ سال گذشته در ریختن خون مردم بیگناه سوریه شریک بوده اند.

وزارت امور خارجه سوریه مجازات مسئولان آمریکایی را که اموال زیادی را برای تخریب سوریه و کشتار مردم آن صرف کردند خواستار شد و تاکید کرد صلح و ثبات در سوریه با حضور نظامیان آمریکایی و پایگاه‌های آن‌ها در سوریه امکان پذیر نیست.

آنتونی بلینکن پیش از این از تحریم یک افسر اطلاعاتی سوریه خبر داده و همچنین بر حمایت بی دریغ کشورش از شبه نظامیان تاکید کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار