حجت الاسلام علی خاتمی گفت: دشمنان از اغتشاشات اخیر نتیجه نگرفتند و اکنون هم در خصوص اتفاقات مدارس دروغ می‌گویند.

 حجت الاسلام علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه ما همچنان در میان جنگ هستیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص اتفاقاتی که در مدارس افتاد، جان کلام را بیان کردند.

وی افزود:دشمنان از اغتشاشات اخیر نتیجه نگرفتند و اکنون هم در خصوص اتفاقات مدارس دروغ می‌گویند و یک عده هم در داخل عمدا یا بدون اطلاع همان حرف‌ها را تکرار کردند.

وی بیان کرد: اظهار نظر بدون اطلاعات دقیق و مستند جز تشویش اذهان عمومی چیز دیگری نمی‌تواند باشد.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۰ اسفند و اعزام کاروان‌های راهیان نور اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی و افتخار آمیزترین قطعه تاریخ انقلاب است و در این جنگ، شرق و غرب پشت سر صدام بود و در واقع جنگ جهانی سوم رقم خورد، ولی مردم ایران جانانه ایستادند و خداوند نصرت را شامل حال ملت ایران کرد.

حجت الاسلام خاتمی به ۲۲ اسفند سالروز صدور فرمان حضرت امام برای تشکیل بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: این بنیاد قدم‌های بزرگی در معرفی شهدا و اندیشه‌های شهدا برداشته است.

امام جمعه زنجان به پیش رو بودن هفته غبار روبی مساجد اشاره کرد و افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان باید مهیای استفاده حداکثری از فضای معنوی مساجد شویم.

حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: یک بعد عمران و آبادی مساجد مربوط به بنا و ساختمان آن و اصلی‌ترین مسأله مربوط به آبادانی مسجد، خروجی‌های مسجد است، چون مسجد در اسلام یک مرکز و پایگاه آموزش دینی و تربیت اخلاقی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مسجد در صدر اسلام پایگاه اجتماعی، سیاسی، نظامی و محل تصمیم گیری‌های جامعه بود، گفت: انجام عبادات در مسجد نیز از اجر بالاتری برخوردار است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آبادی و زینت مساجد، حضور مومنان در آن‌ها است، گفت: نباید مساجد که خانه‌های خدا در زمین هستند خالی بماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.