امامان و خَطیبان شیعه و سنی در شهرستان‌های استان در خطبه‌های نماز جمعه، به بیان موضوعات مختلفِ سیاسی و اجتماعی پرداختند.

نماز جمعه اهل سنت بندرعباس

 شیخ عبدالوهاب ضیایی خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرعباس با تاکید بر رعایت قوانین اسلامی درباره تقسیم ارث گفت: باید عدالت در توجه به فرزندان رعایت شود.

 نماز جمعه میناب

امام جمعه میناب به روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: آرزوی شهادت یکی از نشانه‌های مؤمن واقعی است.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی با اشاره به دهه تکریم و غبارروبی مساجد گفت: مسجد کارکرد‌های آموزشی و تربیتی دارد و باید مدرسه و دانشگاه شود.

او  از برخی بانیان مساجد شهرستان میناب گلایه کرد و گفت: مساجد شهرستان باید فعال شوند و از اکنون خودشان را برای مهمانان الهی آماده کنند.

 نماز جمعه بندرلنگه

امام جمعه بندرلنگه با توجه به سفر‌های نوروزی و حجم رفت و آمد خودرو‌ها در جاده‌های شهرستان از مسئولان خواست قبل از عید مشکلات جاده‌های این شهرستان را حل کنند.

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا گفت: آب آشامیدنی مردم این شهرستان به دلیل بدهی سنگین اداره آب با مشکلاتی مواجه شده انتظار ما ورود مسئولان کشوری و پیگیری مشکل جدی آب شرب مردم است.

 نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه

خطیب اهل سنت بندرلنگه با اشاره به حقوق همسایه وجایگاه آن در اسلام گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و سال جدید باید توجه ویژه به همسایگان داشته باشیم.

خطیب شیخ محمد دهقان گفت: همسایه باید حقوق همسایه خود را رعایت کند مردم آزاری نداشته باشد و موجب سلب آرامش همسایه نشود.

 نماز جمعه بوموسی

امام جمعه موقت بوموسی با اشاره به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در ۲۲ اسفند ماه گفت: وظیفه امروز همه ما زنده نگه داشتن یاد شهداست و اینکه از خداوند توفیق ثبات قدم در مسیر شهدا را بخواهیم.

حجت الاسلام داوود خزایی گفت: در شرایطی که دشمنان نظام و انقلاب با همه توان و قوا برای کمرنگ نشان دادن روحیه مقاومت و ایثار به میدان آمده اند؛ زنده نگه داشتن یاد شهدا و مقابله با تحریفات در این شرایط باعث خاموشی چراغ اردوگاه دشمن خواهد شد.

 نماز جمعه جاسک

امام جمعه شهرستان جاسک گفت: دشمن بعد از اغتشاشات به دنبال ناامن نشان دادن جامعه و مدارس دخترانه است و می‌خواهد حس امنیت را از مردم مابگیرند.

حجت‌الاسلام عباس ذاکری گفت: در قضیه سلب آرامش از دانش آموزان باید عوامل آن‌ها هر چه زودتر شناسایی و با آن‌ها با اشد مجازات برخورد شود.

نماز جمعه حاجی آباد

امام جمعه حاجی آباد گفت: پدیده بدحالی دانش آموزان پرده‌ای از جنگ ترکیبی دشمن است که آرامش روحی، روانی و امنیتی جامعه را نشانه گرفته است.

حجت الاسلام ابراهیم شریفی گفت: رفتار‌ها و مواضع احساسی و هیجانی در عین حال نسنجیده و یاس آفرین همان چیزی است که دشمن بدنبال آن است.

 نماز جمعه بشاگرد

امام جمعه بشاگرد با اشاره به هفته غبارروبی مساجدگفت: مسجد مرکز برنامه ریزی و تبلیغ معارف دین و آموزش و تربیت نیروی‌های تراز اسلام نابّ است.

حجت اسلام حسین غلامی گفت: شهادت ارزش است و بزرگ‌ترین سود آن این است که انسان بهترین متاع را که جان اوست براى کسب رضاى خدا به خالق خود تقدیم می‌کند.

 نماز جمعه قشم

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه قشم گفت: دشمن می‌خواست از مسئله بدحالی دانش آموزان کشورمان سوء استفاده کند، اما قاطعیت مقام معظم رهبری در تاکید بر مجازات بدون عفو عاملان، همراه با دلسوزی صادقانه و پدرانه، نقشه بدخواهان نظام اسلامی را خنثی کرد.

 نماز جمعه اهل سنت قشم

شیخ محمدسعید خطیبی، خطیب اهل سنت قشم گفت: عبادت در ماه مبارک رمضان پرده‌های سیاه درون را کنار می‌زند و اجازه می‌دهد نور پر فیض الهی در این ماه سراسر معنوی بر دل و جان مومن بتابد.

 نماز جمعه سیریک

امام جمعه شهرستان سیریک گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در مقابل همه ابر قدرت‌های جهان ایستاده و هیمنه استکبار را با سیلی‌های محکمی یکی پس از دیگری را به صورتشان می‌زند.

حجت الاسلام محسن سالاری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری گفت: مسئله اقتصاد و معیشت مردم بسیار مهم است و آفت اقتصاد تک محصولی همین است که با کوچکترین آسیبی می‌لزرد.

نماز جمعه بندرخمیر

حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندرخمیر گفت: دفاع مقتدرانه و پدرانه رهبر انقلاب از سلامت و تحصیل فرزندان خود نیز فتنه رسانه‌های دشمن را ناکام گذاشت.

نماز جمعه  رودان

امام جمعه رودان گفت: وزارت اطلاعات در خنثی سازی نقشه‌ها ودسیسه‌های دشمن در ایجاد اغتشاش و استمرار ناامنی در کشور تلاش زیادی کرده است.

حجت الاسلام مهدی دری برخورد قاطع رهبر انقلاب با مخاطره افکنان سلامت دانش آموزان در روز‌های اخیر را دستوری شایسته دانست و گفت: دشمن در این زمینه به مقاصد خود نرسید و تبلیغات سوء رسانه‌های معاند که سعی داشتند عامل بد حالی دانش آموزان را نظام معرفی کنند خنثی شد.

 نماز جمعه هرمز

امام جمعه موقت هرمز گفت: دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های معاند، جنگ شناختی به راه انداخته تا نظام اسلامی را متهم کند که مخالف تحصیل دختران است.

حجت الاسلام مجتبی فخری تعطیلی مدارس، تهمت و تبلیغ علیه نظام اسلامی را از اهداف دشمن در این زمینه عنوان کرد و گفت: جامعه و اولیای دانش آموزان باید مراقبت کنند تا آب به آسیاب دشمن نریزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.