ارومیه میزبان همایش ملی نظامی شناسی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: همایش ملی نظامی شناسی برای پاسداشت این شاعر بلندآوازه ایرانی در ارومیه برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در نشست مشترک با رئیس دانشگاه آفاق پیرامون برگزاری همایش ملی نظامی شناسی " نظامی گنجینه حکمت ایران" گفت: این همایش در راستای پاسداشت نظامی گنجوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دانشگاه آفاق اقدام به برگزاری همایش می‌کند.

علیرضا نوروزی افزود: از ١۵ دی ماه فراخوان همایش داده شد و مقالاتی بر اساس پوستر اعلامی در دستور قرار گرفت تا اینکه ٢٣ اسفندماه اختتامیه همایش برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر گفت: وزارت ارشاد اقدام به برگزاری جشنواره جایزه فیروزه محصولات تجاری شده فرهنگی و هنری کرده که در همین راستا استان سال گذشته رتبه اول را کسب کرده و مهلت شرکت امسال در این جشنواره تا ٢٠ فروردین ماه سال آینده می‌باشد.

علیرضا نوروزی تصریح کرد: همه ساله پایتخت کتاب ایران نیز انتخاب می‌شود که در همین راستا مزایای زیادی برای آن شهر و منطقه دارد که شهر‌های علاقمند می‌توانند تا ٢٠ فروردین ماه اقدام به ثبت نام کنند.

وی افزود: جشنواره روستا‌ها و عشایری طرح کتاب هر ساله برگزار می‌شود که سال گذشته روستای ناچیت بوکان به عنوان روستای نمونه کشوری معرفی شد و امسال هم تا پایان خرداد‌ماه سال آینده مهلت ثبت نام وجود دارد.

رسول پیر محمدی رئیس دانشگاه آفاق نیز در این نشست گفت: همایش ملی نظامی شناسی به صورت علمی و پژوهشی و در راستای حفظ رسالت اجتماعی دانشگاه برای پاسداشت مقام شامخ شعرا، اندیشمندان و مفاخر ایرانی انجام می‌گیرد.

وی افزود: تولید محتوی بر اساس منابع کشور یکی از ضروریات مهم برای حفظ مقام بزرگان علم و ادب ایرانی می‌باشد و شناسایی و معرفی آن‌ها به نسل جدید و جوان باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

پیر محمدی گفت: این همایش همزمان با ٢١ اسفند سالروز نظامی گنجوی در ٢٣ اسفندماه برگزار تاکنون بیش از ٢٠ مقاله به دبیرخانه رسیده که تا روز ٢٢ اسفندماه مهلت ارسال داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.