روزنامه آمریکایی هیل در گزارشی سه دلیل را عامل شکست غرب در جنگ اوکراین معرفی کرد.

استفان بلانک، روزنامه نگار روزنامه آمیکایی هیل در گزارشی نوشت: غربی‌ها ممکن است در درگیری در اوکراین به دلیل ترس از پیروزی و عدم استراتژی شکست بخورند.

براساس این گزارش غرب به سه دلیل مرتبط با یکدیگر در خطر شکست قرار دارد اول فقدان استراتژی، ترس از پیروزی و آخرین مورد عدم تمایل به تحریک علنی برای پیروزی اوکراین.

بلانک افزود: علی‌رغم حمایت عمومی مقامات کی‌یف، رهبران غربی به طور فزاینده‌ای در خصوص نه تنها احتمال، بلکه در مورد لزوم پیروزی اوکراین در این رویارویی نیز تردید دارند. در واقع بین مقامات غربی ترس همه جانبه از پیروزی اوکراین وجود دارد.

او در ادامه اظهار کرد: اولا، نیرو‌های اوکراینی بالاخره آرتیموفسک را ترک خواهند کرد. ثانیا، کی‌یف باید حمله بهاری خود را به تعویق بیاندازد، زیرا غرب حتی پس از ۱۳ ماه نمی‌تواند سلاح‌هایی را که قبلاً وعده داده بود به اوکراین ارسال کند. بلانک معتقد است که غرب به زودی عواقب عدم قاطعیت خود را خواهد دید.

در همین حال روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی ضمن هشدار درباره تخلیه انبار‌های تسلیحات آمریکا به دلیل ولخرجی در نبرد اوکراین، نوشت: حدود ۱۵ سال طول می‌کشد تا آمریکا انبار تجهیزات و سامانه‌های تسلیحاتی اصلی خود را دوباره پر کند.  انگلیس نیز با مشکلات مشابهی روبروست، زیرا به گفته سیاستمداران به دلیل کمک کی‌یف، تکمیل ذخایر تسلیحات تخلیه شده حداقل ۱۰ سال طول خواهد کشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار